بیست ساله شدن مطالعات جهانی TIMSS

همزمان با ۲۰ ساله شدن مطالعات جهانی TIMSS، نتایج بدست آمده جدید حاکی از این است که دانش آموزان جنوب شرقی آسیا همچنان در ریاضیات عملکردی باشکوه دارند.

بیست ساله شدن مطالعات جهانی TIMSS

متن زیر مقاله ایی درباره وضعیت آموزش در جهان طبق نتایج آزمون بین المللی TIMSS است، که نشان می دهد پس از ۲۰ سال که از عمر این آزمون ها می گذرد، دانش آموزان جنوب شرقی آسیا همچنان در ریاضیات موفق هستند.

. این متن انتخاب کاظم قلم چی است که در صفحه ی زیر روی وبسایت انگلیسی متن انگلیسی آن قرار دارد.


Web Furfing With Us


As global study TIMSS turns 20, new results show East Asian students continue to outperform peers in mathematic

همزمان با ۲۰ ساله شدن مطالعات جهانی TIMSS،نتایج بدست آمده جدید حاکی از این است که دانش آموزان جنوب شرقی آسیا همچنان در ریاضیات عملکردی باشکوه دارند.


Achievement rises, gender gaps narrow, and schools are safer, reports IEA’s TIMSS & PIRLS International Study Center at Boston College

به گفته مراکز بین المللی تحقیقاتی IEA'S TIMSS & PIRLS در کالج بوستون،دستاورد ها رو به پیشرفت،مدارس امن تر و شکاف های جنسیتی رو به کاهش هستند.


Chestnut Hill, Mass. (11/29/2016) — Singapore, Hong Kong SAR, Korea, Chinese Taipei, and Japan continue outperforming all participating countries in mathematics at the fourth and eighth grades, maintaining a 20 year edge according to results released today from TIMSS, the longest running, large scale international assessment of mathematics and science education in the world.

بر اساس نتایج تازه بدست آمده از موسسه TIMSS که قدیمی ترین موسسه بین المللی در حال فعالیت در زمینه ارزیابی ریاضیات و مطالعات علمی در جهان به شمار میرود،و به نقل از چستنات هیل،دانش آموزان مقطع چهارم و هشتم کشور های سنگاپور،هنگ کنگ،چین تایپه،کره و ژاپن که در دوره کمتر از سن ۲۰ سال به سر میبرند،به نسبت تمامی کشور های حاضر در این موسسه،از بازده و موفقیت بیشتری در زمینه ریاضیات برخوردار هستند.


Between the top performing countries and the next highest performers there was a pronounced gap, of 23 points at the fourth grade and 48 points at the eighth grade, according to the quadrennial assessment directed by Drs. Ina V.S. Mullis and Michael O. Martin at IEA’s TIMSS & PIRLS International Study Center at Boston College.

به نقل از دکترها ؛اینا وی.اس مولیس و مایکل اومارتین که در دپارتمان ارزیابی های چهار ساله موسسه بین المللی تحقیقاتی IEA'S TIMSS & PIRL که در کالج بوستون واقع شده است ،فعالیت میکنند،فاصله امتیازی ارزیابی شده بین کشورهایی که در صدر بازده علمی قرار دارند و کشورهایی که طبق ارزیابی به نسبت رتبه پایین تری کسب کرده کرده اند ،در کلاس چهارم، ۲۳ و در کلاس هشتم، ۴۸ امتیاز است.


Those East Asian countries were strong in science as well, but the results were more varied. In fourth grade science, Singapore, Korea, Japan, and the Russian Federation had the highest achievement, and in eighth grade science it was Singapore, Japan, Chinese Taipei, Korea, and Slovenia.

سایر کشورهای ثبت شده در جنوب شرقی آسیا نیز از بار علمی قوی ای برخوردار بودند ولی نتایج امتیازشان بسیار مختلف بوده است.کشور های سنگاپور،کره،ژاپن و جمهوری فدراتیو روسیه بیشترین دست آورد هارا در علوم مقطع چهارم داشته اند و کشورهای سنگاپور ،ژاپن ،چین تایپه ،کره و اسلوونی ،بیشترین دستاورد های علمی را در مقطع  هشتم کسب کرده اند.



More than 600,000 students around the world participated in TIMSS 2015 and TIMSS Advanced 2015, an analysis of secondary school students in STEM programs. TIMSS has been administered every four years since 1995, and is sponsored by the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) in Amsterdam. TIMSS Advanced was conducted in 1995, 2008, and 2015.

بیش از ششصد هزار دانش آموز از سرتاسر جهان

Menu