حسرت بزرگی که ایران در دور رفت به جا گذاشت

تیم ملی ایران در حالی با 11 امتیاز به کار خود در دور رفت انتخابی جام جهانی پایان داد که نکته جالب توجه به بسته ماندن دروازه شاگردان کی روش مربوط می‌شود.

حسرت بزرگی که ایران در دور رفت به جا گذاشت

 شاگردان کارلوس کی‌روش با تاکتیک دفاعی فوق العاده خود نشان دادند که تیم ملی به هیچ عنوان به فرد متکی نیست و آنها توانستند دور رفت انتخابی جام جهانی روسیه را بدون دریافت گل خاتمه دهند. تیم ملی در دور رفت این رقابت ها با برتری مقابل قطر، ازبکستان و کره جنوبی به کار خود خاتمه داد و برابر چین و سوریه نیز به تساوی رسید تا 11 امتیاز آنها را صدرنشین این گروه کند.


نکته جالب توجه بسته ماندن دروازه تیم ملی در 5 دیدار اخیر در مسیر جام جهانی مربوط می شود. جایی که ساختار دفاعی تیم ملی با بهترین عملکرد خود باعث شده تا رکوردی جالب توجه نصیب ایران شود. دفاع تیمی ایران که نشان داده متکی به فرد نیست حتی با وجود مصدومیت پژمان منتظری در دیدار برابر چین و غیبت این بازیکن در سه دیدار اخیر و همچنین مصدومیت علیرضا بیرانوند که منتهی به غیبت او برابر سوریه شد نیز با بهترین شکل ممکن به کار خود خاتمه داد تا رسیدن به دروازه ایران برای هر 5 حریف در دور رفت انتخابی جام جهانی حسرت بزرگی شود.


تیم ملی که پیش از حضور کارلوس کی‌روش بزرگترین ضعف خود را در خط دفاعی و عملکرد دفاعی پشت سر می گذاشت، با حضور این مربی توانست ساختار دفاعی خود را به دست آورد و با ارائه عملکردی مناسب در جام جهانی برزیل و تداوم آن در ادامه، اکنون به نظر می رسد در بهترین شرایط خود قرار دارند

منبع :

Menu