استفاده ازسوخت‌های زیستی آلودگی هوای تهران را کاهش می‌دهد

رییس کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استفاده از سوخت‌های زیستی گازوییل و بنزین آلودگی هوا را کاهش می‌دهد.

استفاده ازسوخت‌های زیستی آلودگی هوای تهران را کاهش می‌دهد

میثم طباطبایی با انتقاد ازعدم اجرایی شدن استفاده از سوخت های زیستی درکشور، گفت: ستاد توسعه زیست فناوری زمستان سال گذشته طرح پایلوت استفاده از سوخت گازوییل زیستی را با همکاری اتوبوسرانی تهران و انجمن سوختهای زیستی اجرا کرد.

وی افزود: نتایج به دست آمده از این طرح پایلوت بسیارخوب و قابل توجه بود که این نتایج را به سازمان های ذیربط ارائه کردیم؛ ولی هنوزهیچ گونه همکاری و یا پاسخی از ین سازمان های ذیربط دریافت نکرده ایم و متاسفانه اراده ای برای اجرایی شدن این طرح درسازمان های متولی وجود ندارد.

به گفته طباطبایی، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری غیرازسوخت گازوییل زیستی برنامه های دیگری نیز برای استفاده از انواع سوخت های زیستی مانند الکل زیستی و گاز زیستی نیز دارد که متاسفانه به دلیل عدم همکاری دستگاه های ذیربط اجرای آنها امکانپذیر نشده است.

وی اظهارکرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته و درحال توسعه از این سوخت های زیستی استفاده کرده و آلودگی های شهرها را کاهش داده اند؛ اما در سازمان های مرتبط تمایلی برای اجرایی شدن این طرح وجود ندارد.

طباطبایی یکی از بهترین و موثرترین راهکارهای کاهش آلودگی هوای کشور به ویژه تهران را استفاده از سوخت های زیستی دانست..

منبع :

Menu