فروش جهانی تبلت‌ها برای هشتمین فصل متوالی با کاهش همراه بود

جدیدترین آمار ارایه شده توسط شرکت تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که بازار جهانی تبلت‌ها در سومین فصل 2016 در مقایس هبا مدت زمان مشابه در سال گذشته با کاهش 14.7 درصدی همراه بوده

فروش جهانی تبلت‌ها برای هشتمین فصل متوالی با کاهش همراه بود

بازار جهانی تبلت‌ها در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد. این بازار طی هشت سه ماهه گذشته به صورت متوالی با روند نزولی همراه بوده است و این شرایط در سومین سه ماهه سال جاری میلادی نیز تکرار شده است.جدیدترین آمار ارایه شده توسط شرکت تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که بازار جهانی تبلت‌ها در سومین فصل 2016 در مقایس هبا مدت زمان مشابه در سال گذشته با کاهش 14.7 درصدی همراه بوده است. هیچ یک از فروشندگان اصلی تبلت‌ها نتوانستند در سه ماهه گذشته 10 میلیون تبلت به فروش برسانند.

مطابق با این آمار در سومین سه ماهه 2016 در مجموع 43 میلیون تبلت فروخته شده است در حالی این میزان فروش در سال گذشته 50.5 میلیون دستگاه بوده است. این آمار شامل تبلت‌های هیبریدی یعنی تبلت‌هایی که دارای کیبورد هستند نیز می‌شود.شرکت اپل در سه ماهه سوم امسال نیز جایگاه برتر خود در حوزه فروش تبلت را با فروش 9.3 میلیون آیپد حفظ کرد. سامسونگ نیز با فروش 6.5 میلیون تبلت هم چنان در جایگاه دوم قرار دارد. البته هر دو این شرکت‌ها به ترتیب با کاهش فروش 6.2 درصد و 19.3 درصدی همراه بودند.

فروش تبلت‌های آمازون در این سه ماهه رشد بسیار خوبی داشت و از 0.8 یلیون تبلت فروخته شده در مدت زمان مشابه در سال گذشته به 3.1 میلیون تبلت فروخته شده رسید. به این ترتیب آمازون در حوزه فروش تبلت‌ها، رشد سالانه 319.9 درصدی داشته است.شرکت‌های لنوو و هواوی به ترتیب با فروش 2.7 میلیون و 2.4 میلیون تبلت در جایگاه‌های چهارم و پنجم این فهرست قرار می‌گیرند. این پنج فروشنده برتر در مجموع 55.8 درصد از کل فروش جهانی تبلت‌ها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی را تشکیل داده‌اند.

منبع :

Menu