به خاطر پدرم، می‌خواستم برای ایران بازی کنم

انتخاب به عنوان سرمربی وردبرمن، الکساندر نوری را ناگهان به چهره ای شناخته شده برای فوتبال دوستان ایرانی تبدیل کرد.

به خاطر پدرم، می‌خواستم برای ایران بازی کنم

نوری در زمان بازی چندان در بوندس لیگا ندرخشید و به دلیل مصدومیت، فرصت بازی برای تیم ملی ایران را پیدا نکرد؛ اما با نشستن روی نیمکت وردربرمن، توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

 

او که در مدت کوتاه حضور در برمن به عنوان سرمربی، نتایج خوبی با این تیم بحران زده گرفته، از اینکه حضورش در این تیم، توجه فوتبال دوستان ایرانی را به خود جلب کرده، خوشحال است. او در پیام کوتاهش برای خوانندگان "ورزش سه" نوشت: «دوستان عزیز، از پشتیبانی شماها خیلی تشکر می کنم.»

 

 

در بوندس لیگا خیلی غیرمعمول نیست که مربیان تیم های جوانان یا دستیارها، به عنوان سرمربی تیم اول باشگاه انتخاب شوند؛ مانند حضور آندره شوبرت در بروسیا مونشن گلادباخ یا یولیان ناگلزمن در هوفنهایم؛ اما شما انتظار داشتید که به عنوان جانشین ویکتور اسکریپنیک در وردربرمن انتخاب شوید؟

 

 

من همیشه تمرکز زیادی روی کاری که می کنم، دارم. کار فوق العاده و پرمسئولیتی در تیم زیر 23 ساله های برمن داشتم و نیاز نداشتم که به چیز دیگری فکر کنم. اما وقتی باشگاه از من درخواست کرد، کاملا واضح بود که به آنها کمک خواهم کرد و هر کاری که برای رسیدن تیم اول باشگاه به موفقیت نیاز است را انجام خواهم داد. زمانی برای فکر کردن به شانس ها و ریسک ها نداشتم.

 

بعد از پیروزی وردبرمن مقابل ولفسبورگ (اولین پیروزی برمن با الکساندر نوری)، ستون نویس دویچه ووله نوشت:" الکساندر نوری حس هویت و خودباوری و از همه مهمتر، راه پیروزی را به تیم برمن انتقال داد؛ چیزی که در زمان اسکریپنیک از تیم رفته بود." چطور در مدتی کوتاه این کار را انجام دادی؟

 

از همان ابتدا، من همکاری نزدیکی با همه اعضای تیم، از جمله اعضای کادر فنی، داشتم. ما خیلی صحبت کردیم و آنالیزهای مناسبی داشتیم. هدف ما این بود که مثالی برای شجاع، منظم و پرشور بودن در تیم ایجاد کنیم. همه باید برای تیم بدوند و وظایف شان را انجام بدهند؛ ضمن اینکه از بودن در تیم لذت ببرند. خوشبختانه این تغییرات موثر بود.

منبع :

مطالب مرتبط

Menu