گوگل قصد دارد عادت‌های آنلاین کاربرانش را به آن‌ها نشان دهد

سرویس‌های گوگل فقط به موتور جستجو محدود نمی‌شود و ما در خبرها می‌بینیم که این شرکت در حال گسترش بخش‌های مختلف خود است.

گوگل قصد دارد عادت‌های آنلاین کاربرانش را به آن‌ها نشان دهد

همه کاربران اینترنت به نوعی کاربر گوگل هم محسوب می شوند، چرا که قطعاً در روز با جستجوگر گوگل سر و کار دارند. اما سرویس های گوگل فقط به موتور جستجو محدود نمی شود و ما در خبرها می بینیم که این شرکت در حال گسترش بخش های مختلف خود است.

پایگاه داده قابل سرچ گوگل به شما تقریباً تمامی عادت های آنلایتان را نشان خواهد داد. اینکه دقیقاً در فضای مجازی چه کاری انجام می دهید و حتی به شما خواهد گفت که از چه دستگاه و مرورگری استفاده کرده اید.

بر هیچ کس پنهان نیست که در حال حاضر تمامی شرکت های وب تلاش زیادی را صرف ردیابی اطلاعات کاربران در اینترنت می کنند، اما گوگل می خواهد کمی متفاوت ظاهر شود و تمام اطلاعاتی که از فعالیت های آنلاین شما دارد را با خودتان به اشتراک بگذارد.

گوگل برای این منظور سرویس My Activity را معرفی کرده که می تواند اطلاعاتی بسیار عمیق تر و بیشتر از آنچه تاریخچه مرورگرتان به شما نمایش می دهد را نشان دهد. شما در My Activity تاریخچه تمام فعالیت های آنلاین خود را مشاهده می کنید؛ از ویدیوهای یوتیوب تا فیلم هایی که در نتفلیکس تماشا کرده اید؛ سایت هایی که به آن ها مراجعه کرده اید، مواردی که جستجو کرده اید، و البته محصولات گوگل که از آن ها استفاده کرده اید.

در نظر داشته باشید که نتایج بسیار دقیق این ابزار نباید شما را خیلی نگران کند، چرا که شما همچنان می توانید برخی از کارهای خود را در تاریخچه فعالیت هایتان ویرایش و یا حتی حذف کنید.

علاوه بر این، My Activity این امکان را به کاربران خود می دهد که در صورت تمایل آن ها، ردیابی فعالیت هایشان را در وب و اپلیکیشن های مختلف متوقف کند.

منبع :

Menu