محققان: در هنگام عصبانیت، ورزش نکنید!

پزشکان همواره فعالیت‌های ورزشی در طول روز را به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای کاهش استرس و خستگی‌های ناشی از کار روزمره به افراد پیشنهاد می‌کنند

محققان: در هنگام عصبانیت، ورزش نکنید!

پزشکان همواره فعالیت های ورزشی در طول روز را به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای کاهش استرس و خستگی های ناشی از کار روزمره به افراد پیشنهاد می کنند و دلیل این امر نیز در ترشح ماده ای به نام اندورفین در مغز نهفته است که منجر به تجربه حس شادی و سرزندگی در افراد می شود.

حال نتایج جدیدترین پژوهش های محققان نشان می دهد که علی رغم تمامی فوایدی که ورزش می تواند برای سلامتی بدن ما انسان ها به ارمغان بیاورد، انجام ورزش های سنگین در حین عصبانیت و یا در شرایط نامساعد روحی می تواند احتمال ابتلا به حملات قلبی را تا چندین برابر افزایش دهد.

اندرو اسمیث و همکارانش در دانشگاه McMaster کانادا، در راستای تحقیقات خود به منظور کشف روابط احتمالی میان عصبانیت و ورزش های سنگین، به این نتیجه رسیده اند که در چنین شرایطی، خطر بروز حملات قلبی تا 3 برابر افزایش خواهد یافت.

ما در این آزمایش، رابطه میان عواملی همچون عصبانیت و فعالیت های فیزیکی را بر حملات قبلی در چندین نقطه از کره زمین، مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم و نتایج نشان داد که فعالیت های بدنی بیش از حد و ناراحتی های روحی به عنوان یکی از نخستین عوامل بروز حملات قلبی محسوب می شوند. این مسئله شامل تمامی مردان و زنان و در تمامی سنین می شود.

به اعتقاد اسمیث، اثری که عصبانیت و ناراحتی های روحی بر افزایش احتمال حملات قلبی در انسان ها می گذارد، با اثری که ورزش های سنگین بر این مسئله دارند، تقریباً برابر است. به طوری که در هر دو مورد، ضربان قلب و فشار خود افزایش می یابد که این موضوع، منجر به تغییر جریان خود در رگ ها و در نتیجه، کاهش خون رسانی کافی به قلب خواهد شد. این خطر زمانی بیشتر جدی می شود که رگ های فرد از قبل به دلیل وجود پلاک، باریک شده و مانع از حرکت خون درون آن می شود.

بنابراین، محققان پیشنهاد می دهند که افراد برای رهایی از عصبانیت و ناراحتی های روحی، به سراغ ورزش های سنگین نروند و تمرینات عادی روزانه خود را دنبال کنند.

منبع :

Menu