افزایش وزن و استرس از دلایل مهم درد کمر در افراد است

یک متخصص مغز و اعصاب در قزوین افزایش وزن، ضعف عضلات کمر، استرس، برداشتن اجسام سنگین، ضربه به کمر، عادت اشتباه در نشستن و التهاب مفاصل کمر را از مهمترین علت‌های درد کمر در بین افراد دانست.

افزایش وزن و استرس از دلایل مهم درد کمر در افراد است

یک متخصص مغز و اعصاب در قزوین افزایش وزن، ضعف عضلات کمر، استرس، برداشتن اجسام سنگین، ضربه به کمر، عادت اشتباه در نشستن و التهاب مفاصل کمر را از مهمترین علت های درد کمر در بین افراد دانست.

دکتر مهران مرادی افزود: کمردرد به درد ناگهانی در خط وسط و زیر دنده ها گفته می شود و سن شایع آن در افراد 30 تا 60 ساله است.وی اضافه کرد: در افراد بالای 60 سال، علت عمده کمر درد، آرتروز کمر، شکستگی های خود به خودی و نیز پوکی استخوان شدید است.
مرادی ادامه داد: درد کمر همراه با تب و ریزش عرق، کاهش وزن، بی اختیاری ادرار و مدفوع یا ضعف اندام های تحتانی، ضربه به کمر و نیز برای بیمارانی که سابقه بدخیمی دارند، درمان فوری برای آن لازم است.
وی، زمان مناسب برای مراجعه به پزشک را وجود علائم اورژانسی یا رفع نشدن درد کمر در سه روز نخست درمان اولیه دانست و یادآور شد: هنگامی که پزشک در معاینه و شرح حال بیمار، نکته مهمی پیدا نکند، ترکیبی از درمان های اولیه شامل اصلاح وضعیت زندگی، داروهای کاهش دهنده استرس، داروهای ضد التهاب، کاهش وزن، کمپرس آب گرم، اصلاح ویتامین 'د'بدن، فیزیوتراپی، طب سوزنی و ازون تراپی را توصیه می کند.
این پزشک متخصص اضافه کرد: بیش از 90 درصد موارد کمر درد حاد، بدون مراجعه به پزشک و با داشتن استراحت و مصرف داروهای مسکن در سه روز بهبود می یابد.
مرادی اضافه کرد: دردکمر حاد با انتشار درد به اندام های تحتانی، پارگی دیسک کمر و تنگی کانال نخاع همراه بوده که در بیشتر موارد نیز با استراحت و مصرف مُسکن، درد بهبود پیدا می کند.
این متخصص مغز و اعصاب در پایان افزود: در صورت بهبود نیافتن وضعیت در چهار هفته، نیاز به تصویربرداری و انجام آزمایش خون از جمله روماتیسم و عفونت است.

منبع :

Menu