اینستاگرام به رکورد یک میلیارد دانلود در استور گوگل رسید

تعداد اپلیکیشن‌هایی که به رکورد یک میلیارد دانلود در فروشگاه Google Play Store می‌رسند، انگشت شمار است.

اینستاگرام به رکورد یک میلیارد دانلود در استور گوگل رسید

تعداد اپلیکیشن‌هایی که به رکورد یک میلیارد دانلود در فروشگاه Google Play Store می‌رسند، انگشت شمار است. برخی از این اپلیکیشن‌ها به گوگل و برخی دیگر نیز به فیسبوک تعلق دارند. اکنون یکی از سرویس هایی که مالکیت آن به فیسبوک تعلق دارد به رکورد یک میلیارد دانلود در پلی استور رسیده است.

اینستاگرام، سرویس اشتراک گذاری عکس که چندین سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون مالکیت آن به برترین شبکه اجتماعی در جهان تعلق دارد، یک میلیارد بار توسط کاربران اندرویدی در سراسر جهان دانلود شده است.

اینستاگرام چهارمین اپلیکیشن متعلق به فیسبوک است که به این رکورد رسیده است. سه اپلیکیشن قبلی نیز واتس اپ، منسجر فیسبوک و اپلیکیشن اصلی فیسبوک بودند.

البته دستیابی به این رکورد به این معنا نیست که یک میلیارد کاربر اینستاگرام را دانلود کرده‌اند. مطابق با محاسبات انجام شده، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی عکس محور در حال حاضر 500 میلیون است. این تفاوت 500 میلیونی بین تعداد کاربران واقعی و تعداد دانلود‌های انجام شده هم به این دلیل است که شمارشگر دانلود استور گوگل نمی‌تواند بین دانلود‌های تکراری و غیر تکراری تمایز قائل شود.

اینستاگرام در مجموع 19امین اپلیکیشنی است که به این دستاورد رسیده و یکی از اپلیکیشن‌های محدود در گوگل پلی استور شده است که بیش از یک میلیارد بار دانلود شده‌اند.

منبع :

Menu