میوه ای که قهرمان میوه‌های تابستانی است

تراز: آناناس داروخانه طبیعت است. با خواص منحصر به فرد آن آشنا شوید.

میوه ای که قهرمان میوه‌های تابستانی است

تراز: آناناس داروخانه طبیعت است. با خواص منحصر به فرد آن آشنا شوید.

به گزارش تراز ،دمای هوا روز به روز که بالاتر می‎رود عطش‎مان به نوشیدنی‎های مختلف هم بیشتر می‎شود. شاید آناناس و ترکیب آن با دیگر میوه‎ها را در روزهای گرم تابستان، امتحان کرده باشید. اما آیا می‎دانید این میوه جذاب چه خاصیتی برای بدن دارد؟ وقتی بدانید بیشتر طرفدار آن می‎شوید.

۱٫ بمب ویتامین‎ها و مواد معدنی

هر خبری که می‎خوانید یا می‎شنوید به شما می‎گوید: «میوه برای سلامتی مفید است» بله، همین‎طور هم هست و همه میوه‎ها شامل مواد مفید زیادی برای بدن هستند اما آناناس یکی از قهرمانان در میان میوه‌هاست چون به تنهایی حاوی ویتامین A و C، کلسیم، پتاسیم و فسفر است.

آناناس از فیبر و کالری غنی شده است اما کلسترول و چربی ندارد. با قرار دادن آناناس در رژیم غذایی‎ به بهبود سلامتی‎‎تان کمک می‎کنید.

۲٫ تقویت استخوان‎بندی

آناناس حاوی ماده معدنی مهمی به نام منگنز است که در ساختار استخوان‎ها اثر دارد. حالا اگر یک فنجان آناناس را در روز میل کنید؛ ۷۳ درصد منگنر مورد نیاز بافت استخوان‎ها‎ی‎تان را فراهم کرده‎اید. چه بهتر از این؟

۳٫ بهبود هضم غذا

در ساقه آناناس ماده‌ای به اسم «بروملین»  وجود دارد؛ این ماده برای خنثی کردن مواد غذایی اسیدی، مفید است. ترشحات پانکراس که به هضم غذا کمک می‎کند نیز با این ماده، منظم می‎شود. با خیال راحت می‎توانید آناناس بخورید تا پروتئین غذاها هم جذب بدن‎تان شود.

۴٫ سالم ماندن لثه‎ها

         آناناس ویتامین سی بالایی دارد و به همین واسطه التهاب لثه و بیماری‎های پریودنتال که بافت لثه و استخوان فک را از بین می‎برد را کنترل می کند. ضمنا در درمان بیماری‎های قلبی، سکته مغزی و دیابت موثر است. ویتامین C موجود در آن به سیستم دفاعی آن‎چنان کمک می‎کند که بدن در مقابل باکتری‎های بیماری‎زا مصون می‎شود.

۵٫ کاهش ورم مفاصل

خاصیت ضدالتهابی آناناس می‎تواند ورم مفاصل را کاهش دهد. با کمک کردن به استحکام استخوان‎ها دردهای استخوانی و مفصلی را به مرور کاهش می‌دهد. دردهای مربوط به آرتروز، نقرس و سندرم کارپال تانل با آناناس بهبود پیدا می‌کنند.

۶٫ ضد فشار خون

می‎خواهید به فشار خون مناسب برسید؟ هرچه می‎توانید آناناس بخورید. پتاسیم و سدیم موجود در آناناس است که فشار خون شما را به حالت عادی برمی‎گرداند.

۷٫ ضد سرطان

آناناس با داشتن آنتی‎اکسیدان‎ها (که رادیکال‎های آزاد را از بین می‌برند) مانع از بروز بیماری سرطان می‎شود. رادیکال‎های آزاد به غشای سلول‎های خونی می‎چسبند و روی DNA اثر منفی می‎گذارند. آنتی‎اکسیدان‎ها سلول‎ها را از این آسیب در امان نگه می‎دارند چون به قوای سلولی کمک می‎کنند.

۸٫ ضد سرفه و سرماخوردگی

آناناسِ سرشار از ویتامین C است و سبب افزایش ایمنی بدن می‎شود پس می‎تواند از بروز سرماخوردگی هم جلوگیری کند. اگر حتی سرما خوردید باز هم خوردن آناناس، توصیه می‎شود.

۹٫ مراقبت از چشم‎ها

اگر خودتان یا اطرافیان‎تان تحت عمل جراحی چشم، مثل لیزر یا لازیک قرار گرفته باشند، می‎دانید که اولین خوراکی توصیه شده برای دوران نقاهت این عمل آناناس است.

«Macular Degeneration» بیماری آسیب به شبیکه چشم است که با سن فرد ارتباط مستقیم دارد و سبب می‎شود دید فرد، به شدت تار شود. بنابراین قبل از آن‎که به پیری برسید به صورت منظم آناناس بخورید تا ۳۶ درصد از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید. آناناس با داشتن بتاکاروتن به بهتر دیدن و سالم ماندن چشم کمک می‎کند.

۱۰٫ دوای اضافه وزن

آناناس با داشتن شیرینی طبیعی و تمام فواید و مواد معدنی‎ای نهفته در آن به کاهش وزن کمک اساسی می‎کند. کافی است آن را به عنوان میان وعده یا دسر میل کنید.

۱۱٫ تسکین حالت تهوع بارداری

آناناس می‌تواند تهوع صبحگاهی خانم‌های باردار را تا حد زیادی سرکوب کند. ضمنا اگر می‎خواهید سوار هواپیما یا اتوبوس شوید و چند ساعت را در جاده‌ها بگذرانید، خوردن آناناس را فراموش نکنید.

۱۲٫ ماندگاری طولانی

آناناس سخت‎جان تا ۱ تا ۲ روز بعد از برش نیز، سالم و تازه در دمای اتاق می‎ماند و حتی آبدارتر هم می‎شود. بعد از ۲ روز هم می‎توانید آن را در نایلون دربسته در یخچال تا ۱ هفته بگذارید.

 نوشیدنی های مقوی و سم زدای تابستانی را بنوشید.

Menu