دست‌خط خود را دیجیتالی کنید+ تصاویر

لنوو آخرین مدل تبلت خود را با قابلیت کپی کردن دست‌خط کاربر روی تبلت روانه بازار می‌کند.

دست‌خط خود را دیجیتالی کنید+ تصاویر

لنوو آخرین مدل تبلت خود را با قابلیت کپی کردن دست‌خط کاربر روی تبلت روانه بازار می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از bbc، لنوو به‌تازگی جدیدترین تبلت خود را عرضه کرده است که یک کپی دیجیتال از دست‌خط کاربر تهیه می‌کند. این قابلیت به گونه‌ای است که کاربر متنی را روی کاغذ می‌نویسد. کاغذ باید روی دستگاه و جلوی صفحه نمایشگر قرار داشته باشد.

تبلت Yoga Book لنوو یک پد دیجیتالی تاشو دارد که از آن برای ایجاد طرح‌های گرافیکی می‌توان استفاده کرد. این قسمت قابلیت تبدیل شدن به کیبورد را هم دارد. این تبلت به کاربر امکان می‌دهد که بتوانند چیزی را که روی کاغذ می‌نویسد یا طراحی می‌کند، به طور مستقیم روی صفحه نمایشگر پیاده کند.

چند سال پیش نیز سامسونگ نمونه‌ای از این فناوری عرضه کرده بود اما با چیزی که امروز لنوو معرفی کرده، کاملا متفاوت است. سهم لنوو از بازار جهانی تبلت از سال گذشته تاکنون حدود 3 درصد افزایش داشته است. در واقع، بهبود موقعیت لنوو منجر به بالا رفتن دامنه قراردادهای تبلت این کمپانی تا 12 درصد شده است.

این تبلت در نسخه اندرویدی و ویندوز 10 عرضه شده و در نمایشگاه IFA برلین به نمایش درآمده است. قسمت پد این تبلت همان‌طور که گفته شد، قابلیت تبدیل شدن به کیبورد را نیز دارد. روی این پد تیره، دگمه‌ای به نام Halo تعبیه شده که با فشردن آن، کیبورد ظاهر می‌شود و کاربر می‌تواند از آن به عنوان لپ‌تاپ استفاده کند.

کاربران مبتدی این تبلت، قادرند در هر دقیقه 40 تا 60 کلمه تایپ کنند اما به مرور، سرعت آنها افزایش می‌یابد. یکی از ویژگی‌های این طراحی آن است که وقتی کیبورد غیرفعال می‌شود، فضای کار برای دیجیتالی کردن نوشته‌ها فراهم می‌شود.

این تبلت از نوشته‌های کاربر کپی دیجیتالی تهیه می‌کند به گونه‌ای که با قرار دادن کاغذ روی قسمتی که مربوط به صفحه کلید است، بعد از نوشتن روی کاغذ، همزمان نوشته‌ها به طور دیجیتال روی صفحه مانیتور نقش می‌بندد.

این تبلت از طریق میدان الکترومغناطیسی تولید‌شده می‌تواند حرکات قلم را تشخیص دهد. قلم، سیگنالی ایجاد می‌کند که به کامپیوتر در تشخیص زمان اعمال فشار روی کاغذ کمک می‌کند.

این تبلت نسبت به سایر وسایل هوشمند الکترونیک برتری دارد زیرا قلم آن نیازی به شارژ ندارد، نیاز به استفاده از کاغذ مخصوص نیست و کاربر نیازی به قرار دادن یک حسگر خاص در انتهای کاغذ ندارد. این دقیقا کاری است که سایر کاربران با عکس گرفتن از متن نوشتاری با گوشی‌ها یا تبلت‌های معمولی می‌کنند. تبلت جدید لنوو به مراتب باریک‌تر از تبلت Surface مایکروسافت است.

منبع :

Menu