ورود موتور برقی ساخت داخل به کلانشهر اصفهان

در راستای اقدام عملی به منظور تحقق محیط زیست پاک و به منظور کاهش آلودگی‌های زیست محیطی اولین موتور برقی ساخت داخل با قابلیت و سرعت شارژبالا به کلان شهر اصفهان وارد شد.

ورود موتور برقی ساخت داخل به کلانشهر اصفهان

در راستای اقدام عملی به منظور تحقق محیط زیست پاک و به منظور کاهش آلودگی های زیست محیطی اولین موتور برقی ساخت داخل با قابلیت و سرعت شارژبالا به کلان شهر اصفهان وارد شد.

رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهری شهرداری اصفهان در گفتگو با ایمنا با اعلام این خبر افزود: یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در شهرها تردد موتورسیکلت‌های بنزینی است به طوری که هر دستگاه موتورسیکلت بنزینی بعضاً تا 6 برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می کند.
محمدرضا نیلفروشان تاکید کرد: در راستای حل این معضل علاوه بر مباحث فرهنگ سازی نیازمند استفاده از آخرین فناوریهای روز دنیا و جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های بنزینی به منظور تحقق محیط زیست سبز  و ارتقاء کیفیت هوای شهر اصفهان هستیم.
ریس مرکز فناوری های نوین شهری شهرداری اصفهان افزود: دراین خصوص مذاکرات گسترده ای با شرکت های داخلی جهت بومی سازی فناوریهای روز دنیا در زمینه موتورهای برقی شارژی انجام گردید که هم اکنون اولین موتورهای برقی با قدرت و سرعت شارژ مناسب، طراحی بدنه زیبا و فاصله پیمایش مناسب هم اکنون در اختیار شهرداری اصفهان قرار گرفته است. 
مشاور شهردار اصفهان افزود:یکی از مشخصات این موتور سیکلت ها رعایت حداکثر بازده انرژی درتجهیزات الکترونیکی و لامپ ها و طراحی بدنه زیبا و سبک میباشد که با رعایت موارد فوق و اختصاص باتری از نوع لیتیوم پلیمری، این موتورها قابلیت طی مسافت 70 کیلومتر با شارژ کامل را دارند، دکتر نیلفروشان در خصوص سیستم انتقال قدرت این موتور نیز گفت: سیستم انتقال قدرت در این گونه موتورها به نحوی است که بدون هیچ گونه دنده یا کلاچ از طریق زنجیر، رانندگی راحتی را برای راکب به ارمغان می آورد.
نیلفروشان همچنین از ورود ماشینهای برقی نیز خبر داد و افزود: به همراه موتور های سیکلت یاد شده ، تعداد دو دستگاه ماشین برقی نیز جهت مهندسی معکوس و بومی سازی به این کلان شهر وارد شده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اولین خودروی برقی بومی در شهر اصفهان باشیم.
وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت شهر اصفهان، امکان‌سنجی اجرای این طرح در شهر انجام گرفته و امیدواریم با تجاری سازی و تولید انبوه موتورها و ماشین های برقی در آینده شاهد ورود و جایگزینی موتورهای جدید با نمونه‌های قبلی بوده و با حفظ محیط زیست شهری شاهد تحقق شهری فعال و پویا با شهروندان سالم باشیم.


Menu