سومین جشنواره زیست فناوری دانش‌آموزی برگزار می‌شود

به گزارش سرویس علمی ایسنا، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سومین جشنواره زیست فناوری دانش‌آموزی برگزار و مقرر شد سومین جشنواره زیست فناوری دانش‌آموزی آبان ماه سال جاری برگزار شود.

سومین جشنواره زیست فناوری دانش‌آموزی برگزار می‌شود

سومین جشنواره زیست فناوری دانش‌آموزی با هدف ایجاد انگیزه بین دانش‌آموزان و معلمان برای شناخت زیست فناوری، معرفی مدل‌های موفق ترویجی دانش‌آموزی آزمون شده و زمینه سازی توسعه آن در سطح کشور، معرفی پژوهش سراها به عنوان مراکز مورد حمایت ستاد برای شکل گیری فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموزی با توجه به تاکید بر رویکرد پژوهش محوری در ترویج زیست فناوری و ایجاد ارتباط بین نهادهای دانش‌آموزی و نهادهای پژوهشی و صنعتی در حوزه زیست فناوری برگزار می‌شود.

محورهای تعیین شده برای این جشنواره نیز شامل زیست فناوری و تامین غذایی، زیست فناوری و سلامت، زیست فناوری و انرژی، زیست فناوری و محیط زیست سالم، زیست فناوری صنعتی و کاربرد نانو در زیست فناوری می‌شود.

برنامه‌های جشنواره نیز با برگزاری افتتاحیه آغاز شده و با برگزاری نشست‌های علمی، برگزاری کارگاه‌های زیست فناوری، برگزاری مسابقات زیست فناوری ادامه می‌یابد و در کنار این جشنواره نمایشگاهی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، برترین دستاوردهای دانش‌آموزی و فن بازار نیز برپا خواهد شد و بازدیدی از مراکز علمی و صنعتی بیوتکنولوژی ایران برای معلمان شرکت کننده در جشنواره نیز صورت خواهد گرفت.

بهره‌مندی از ظرفیت پژوهشسراها

در این نشست علی رزافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: سیاست آموزش و پرورش تمرکز همه فعالیت های دانش آموزی است که راه اندازی پژوهشسراها یکی از این راهکارها است و تمامی فعالیت‌های علمی دانش آموزی در پژوهشسراها صورت می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر 500 منطقه در سراسر کشور دارای پژوهشسراهای دانش آموزی است که این تعداد در سال جاری با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به 600 منطقه می رسد و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی می تواند برای برگزاری سومین جشنواره زیست فناوری دانش آموزی از ظرفیت این پژوهشسراها کمک بگیرد.

زرافشان با اشاره به جشنواره های آموزش و پرورش در طول سال، گفت: ظرفیت جشنواره های جابربن حیان که تمامی مقاطع تحصیلی را در بر می‌گیرد، جشنواره نوجوان خوارزمی و جشنواره جوان خوارزمی نیز می‌تواند برای برگزاری جشنواره زیست فناوری دانش آموزی مورد استفاده قرار گیرد و برای مطرح شدن مباحث مربوط به زیست فناوری فضای مناسبی دارند.

Menu