گفت‌وگو با یاشار بایرامی قهرمان پیوستگی از نظرآباد

یاشار بایرامی- از پیوستگی در آزمون‌ها تا نوازندگی در برنامه صداتو

گفت‌وگو با یاشار بایرامی قهرمان پیوستگی از نظرآباد

نام و نام خانوادگی: یاشار بایرامی

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: نظرآباد، البرز

شغل و تحصیلات مادر:لیسانس مهندسی آب- خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس حسابداری- کارمند بانک

معدل: 19.95

سال های حضور در کانون: (4 سال) ششم، نهم ، دهم و یازدهم

مصاحبه کننده: محبوبه مولوی


لطفا خودتان را معرفی نمایید؟

یاشار بایرامی هستم کلاس یازدهم رشته‌ی تجربی دبیرستان نمونه دولتی شمس تبریزی از نظراباد 


۱.به چه دلیل آزمون های کانون قلم چی رو انتخاب کردید؟

بدلیل پیشنهاد دوستان و سطح سوالات استانداردی که دارد. 


۲.چند سال دانش آموز کانون هستید؟

من کلاس ششم ، نهم ، دهم و امسال در آزمون های کانون شرکت داشتم . 


۳.شغل و تحصیلات پدر و مادرتون چیست؟

پدرم لیسانس حسابداری دارند و کارمند بانک ملت هستند و مادرم لیسانس مهندسی آب و خانه دار هستند.


۴.تو این مدت با توجه به مشغله ای که بخاطر نوازندگی داشتید، آیا هیچ غیبتی در آزمون ها داشتید؟

خیر من حتی باتوجه به این که درگیر برنامه صداتو و نوازندگی بودم. حتی یک غیبت هم در آزمون ها نداشتم. با توجه به این که حتی تمرین های برنامه صداتو آخر هفته بود و من بعضی وقت ها ساعت ۱۱ شب خونه می رسیدم. ولی باز هم هر طور شده خودم را به آزمون می رساندم.


۵.رشته و هدف مد نظر شما در دانشگاه چیست؟ خودتان را در کنکور 1404 کجا می بینید؟

من هدفم را دندانپزشکی دانشگاه ایران قرار دادم و بخاطر همان هدف هم تلاش می کنم و غیبت نمی کنم.


۶.میانگین تراز شما چند است؟

من در حقیقت از ابتدای سال یازدهم درگیر تمرین های بازیگری و نوازندگی برنامه صداتو بودم ولی در عین حال پیوستگی و درس را هم ادامه دادم . در چند آزمون که هم زمان با تمرین های صداتو بود، تراز من در آزمون ها کمی افت کرد. اما در کل با صرف نظر از چند آزمون که مصادف با تمرین های من بود، میانگین ترازم نزدیک به ۶۰۰۰ است . 


۷.آیا از کتاب های کانون استفاده می کنید؟ کدام کتاب ها؟

بله . من از کتاب های سه سطحی کانون استفاده می کنم که به شخصه کتاب سه سطحی زیست شناسی بسیار در زمینه تست های سطح بالا کمکم کرده و شناخت بیشتری از انواع تست های زیست گرفتم . باتوجه به این که تست های این کتاب در سه دسته نسبتا دشوار ، دشوار ، دشوار تر هست. آگاهی کاملی از سوالات سخت درس به من می داد و همچنین این که سوالات هر فصل این کتاب دسته بندی خاصی ندارد، در جمع بندی کل هر فصل واقعا کمکم می کند . 


۸.در مورد نوازندگی ویولن در برنامه صداتو و اجرا و همزمانی آن با درس چه سخنی دارید ؟

من تقریبا چیزی نزدیک به ۶ ماه درگیر تمرین های برنامه صداتو بودم . برنامه صداتو یک رئالیتی شو از پلتفرم فیلیمو هستش که من افتخار این را داشتم که در قسمت سوم فصل دوم به عنوان اجرا کننده (صدا مخفی) به عنوان نوازنده ویولن شرکت داشته باشم. در زمینه موسیقی حقیقتا تلاش های زیادی داشتم به طوری که من از کلاس چهارم دبستان تا به الان نوازندگی سازهایی از جمله نی، ویولن، کمانچه و تنبک رو انجام می دهم . اما در عین حال از درس هم غافل نشدم. به طوری که معدل من در نوبت اول سال یازدهم ۱۹.۹۵ بود. بیشتر از موسیقی به عنوان یک تازه ساز روح و روان استفاده می کردم. فعالیتی که در کنار درس به من روحیه می داد و خستگی درس و فعالیت های دیگر رو برای من کم می کرد. مشوق اصلی من در این زمینه پدر و مادرم هستند. به خصوص مادرم که هم در زمینه درس و هم موسیقی پیگیر من بودند. با این حال که همیشه وقت آزادی نداشتند، ولی همیشه پیگیر تراز من ، نمرات من و ... بودند و همواره روحیه خاصی به من می دادند . 


۹.آیا کسب درآمدی هم از موسیقی دارید ؟

بله در زمینه موسیقی (تدریس ساز ویولن) کسب درآمد دارم . اما این باعث نمی شود که من از درس دور بمانم و بیخیال قبولی دانشگاه و هدفم که دندانپزشکی هست بشوم.


۱۰.آیا در جای دیگری غیر از صداتو اجرا داشتید ؟ اگر بله کجا؟

بله در صدا و سیما در شبکه جام جم اجرای ویولن داشتم . همچنین برگزیده دومین جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد در زمینه ویولن ایرانی هستم . همچنین در جشنواره فرهنگی هنری فردا که مخصوص دانش آموزان است، مقام استانی و شهرستانی دارم . 

۱۱.کدام درس بنظرتان نقطه قوت شماست؟

به نظرم درس فیزیک، چون یک علاقه خاصی نسبت به فعالیت های روزمره زندگی دارم و همین باعث می شود اون کنجکاوی نسبت به فعالیت ها، به من انگیزه خواندن مطالب درس فیزیک و حتی بیشتر بدانید ها، را بدهد .


۱۱. در آخر سخنی با دانش آموزان یا توصیه ای دارید ؟

من به عنوان یک نوازنده ساده به تمام دانش آموزان پیشنهاد می کنم، در کنار درس در زمینه موسیقی فعالیت داشته باشند . موسیقی واقعا به عنوان یک آرام بخش طبیعی عمل می کند.

به همه دوستان پیشنهاد می کنم که به موسیقی ایرانی توجه داشته باشند، که واقعا آینده موسیقی این کشور دست همه دوستان هم سن من هست .

Menu