حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-4

رنامه‌ی من بر اساس برنامه‌ی راهبردی به دو بخش تقسیم می‌شد. سعی می‌کردم در هفته‌ی اول از درسنامه‌ها...

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-4



حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-4

مریم بازوندی، رتبه‌ی 13 تجربی منطقه‌ی 3 از پلدخترِ لرستان، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

برنامه‌ی من بر اساس برنامه‌ی راهبردی به دو بخش تقسیم می‌شد. سعی می‌کردم در هفته‌ی اول از درسنامه‌ها و ویدیوهای آموزشی برای مباحثی که احساس می‌کردم به‌طور کامل بلد نیستم، استفاده کنم. هم‌چنین در هفته‌ی اول تست‌های آموزشی هم کار می‌کردم و سعی می‌کردم پنجشنبه یا جمعه آزمون هدف‌گذاری را شرکت کنم تا متوجه نقاط قوت و ضعف خودم در هفته‌ی اول بشوم. البته 5 تا 6 ساعت از روز جمعه اول را به استراحت اختصاص می‌دادم. در هفته‌ی دوم تا روز سه‌شنبه تست‌های باقی‌مانده را بسته‌بندی کرده ( بسته‌های 20 تا 40 تایی) و به صورت زمان‌دار آن‌ها را کار می‌کردم. البته برای مباحثی که ضعف داشتم از سوالات آزمون‌های سال‌های قبل کانون استفاده می‌کردم. روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی دوم مرور متن کتاب و نکات استخراج‌شده از تست‌ها در درس‌های زیست، شیمی و زمین، و حل تمرین‌های کتاب درسی فیزیک را انجام می‌دادم. روز پنجشنبه قبل از آزمون هم آزمون مشابه پارسال را می دادم و مرور می‌کردم.

 

مهدی ذکری، دانشجوی مهندسی شیمی شریف از مرندِ آذربایجان شرقی، رتبه‌ی 86 منطقه‌ی 2

با توجه به برنامه‌ی راهبردی، سعی می‌کردم بودجه‌بندی را در هفته‌ی اول تمام کنم و در هفته‌ی دوم تست‌های بیشتر و کامل‌تری را حل کنم. البته لازمه‌ی اجرای این برنامه ساعت مطالعه معقولی می‌باشد. در سال‌های پایه میانگین روزی 7 ساعت مطالعه داشتم و از تابستان یازدهم به دوازدهم، به دلیل حجم بیشتر و اهمیت مطالعه هر 3 پایه، ساعت مطالعه من به حدود روزانه 9 تا 10 ساعت رسید که بخش زیادی از آن مربوط به حل تست بود. بعد کنکور دی که با سبک سوالات آشنا شدم ساعت مطالعه را به بالای 10 ساعت هم رساندم که باز زمان کار تستی بیشتر از تشریحی بود. هر چه‌قدر هم که به کنکور نزدیک‌تر می‌شدیم، آزمون‌زدن را نیز بیشتر کردم. من از سال‌های پایه در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال بین دو هفته شرکت می‌کردم چون با این آزمون‌ها می‌توانستم شرایط خودم را بسنجم و در صورت مشاهده عدم تسلط در بخشی، روی آن بخش، تمرین بیشتری انجام می‌دادم.

 

شکیبا قنواتی، رتبه‌ی 6 انسانی منطقه‌ی 3 از ماه‌شهرِ خوزستان، دانشجوی حقوق دانشگاه تهران

بر اساس برنامه‌ی راهبردی، هفته‌ی اول را به پیشروی دروس دوازدهم و مرور و خواندن دوباره دروس پایه اختصاص می‌دادم. در هفته‌ی دوم بیشتر زمانم را به تست‌زدن و سوال حل‌کردن، به‌خصوص آزمون‌دادن برای مطالبی که در هفته‌ی اول خوانده بودم، اختصاص می‌دادم. جمعه هفته‌ی اول روز جبرانی کل هفته‌ی اول برای دروسی که باقی مانده بود و نتوانسته بودم آن‌ها را تمام کنم، بود. سال دهم میانگین روزانه 5 تا 6 ساعت، سال یازدهم در حدود 6 تا 7 ساعت مطالعه داشتم. سال دوازدهم را با روزی 5 تا 6 ساعت از تابستان آغاز کرده بودم که کم کم این ساعت را به 8 تا 9 ساعت رساندم. این افزایش را تا جایی ادامه دادم که هفته‌های آخر منتهی به کنکور، روزی 11 تا 12 ساعت می‌خواندم. آزمون هدف‌گذاری را چهارشنبه هفته دوم کار می‌کردم و غالبا هیچ آزمون هدیه‌ای را از دست نمی‌دادم. این دو آزمون را زمان‌بندی‌شده انجام می‌دادم ولی معمولا آزمون مشابه پارسال را برای آشنایی با سوالات کار می‌کردم.

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-1                       

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-2                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-3                        

Menu