ویژه تجربی ها: چالش جمع بندی پایه دهم و یازدهم در دوران نوروز

برای بازیابی مطالب دهم و یازدهم در عید امسال توصیه ما اینست که با سؤال‌های ساده و متوسط اول ارزیابی خود را از میزان تسلط به یک مبحث و درس بسنجید .

ویژه تجربی ها: چالش جمع بندی پایه دهم و یازدهم در دوران نوروز

در دوران نوروز چون مباحث آزمون تجمعی می شود و حجم بودجه بندی بالا می رود عموماً داوطلبان چالش دارند که چطور می توان همه درس‌ها را تقویت کرد .

حالا چطور می توان این چالش را حل کرد؟

 اینجاست که دیگه روش‌های مرسوم مطالعه مؤثر نیست. راه حل این چالش فقط روش بازیابی است! 

 

حالا بازیابی چیست؟

حدود ۲۰-۳۰ سال پیش دانشمندانی که روی موضوع یادگیری تحقیق می کردند به این نتیجه رسیدند که وقتی می خواهیم درسی رو که قبلا خوانده ایم، مرور کنیم. اگر ذهنمان را با سوال مواجه کنیم ،نسبت به زمانی که مطلب را دوباره از اول می خوانیم، مطالب تو حافظه بلند مدت ما بهتر تثبیت می شوند. 

اسم این کار بازیابی (Retrieval) هست. 

با بازیابی خودمان را  محک می زنیم و بر اساس نتیجهْ مطالب را مرور می کنیم، بدین ترتیب هم در وقت صرفه‌جویی می کنیم و هم نتیجه بهتری می گیریم.


برای بازیابی مطالب دهم و یازدهم در عید امسال توصیه ما اینست که با سؤال‌های ساده و متوسط اول ارزیابی خود را از میزان تسلط به یک مبحث و درس بسنجید و بعد برای مطالعه و مرور به مباحثی که کامل فراموش شده ، مراجعه کنید.

1- کتاب نوروز با سطح سؤال‌های متوسط منبع خوبی برای بازیابی اطلاعات است و توصیه می کنیم هر روز عید، ابتدای صبح یک آزمون از این کتاب را کار کنید و بر اساس نتایج این آزمون برنامه ریزی کنید.

برنامه کتاب نوروز را در این مطلب آورده ایم که کمکی به برنامه ریزی شخصی شما شود.

توجه: ریاضی پایه مطالب آزمون 7 فروردین ، مختصرتر از کتاب نوروز است .(در آزمون تابع، مثلثات، حدو پیوستگی ، هندسه (فصل دوم یازدهم) و شمارش بدون شمردن ) در آزمون نیست.

ویژه تجربی ها: چالش جمع بندی پایه دهم و یازدهم در دوران نوروز

2- برای کمک به برنامه دوران نوروز ، هر روز سوال‌های ساده آزمون‌های امسال را در یک درس از اول سال تا الان در یک فایل برای شما آورده ایم که برای روش بازیابی استفاده کنید.

3-برای انتخاب مباحث بودجه بندی کنکور هم به شما کمک شایانی می کند که بودجه بندی همه کنکورهای برگزار شده در سال 1401 را هم برای شما آورده ایم.


مطالب به صورت فایل هم پیوست شده است.

Menu