گفتگوی محمد بهرامی نسب با قهرمان پیوستگی جواد سبحانی

از شما دعوت می‌کنیم گفتگوی محمد بهرامی نسب با قهرمان پیوستگی جواد سبحانی را مطالعه کنین...

گفتگوی محمد بهرامی نسب با قهرمان پیوستگی جواد سبحانی

 نام و نام خانوادگی: جواد سبحانی 

رتبه در منطقه و کشور: رتبه 38 منطقه 3 و 949 کشوری

رشته‌ و دانشگاه قبولی: رشته ریاضی، مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر

درصدهای کنکور 1401: ادبیات:52   عربی:69.4  دینی:60   زبان:94.7    ریاضی:38  فیزیک:75  شیمی:38.9

تعداد سال حضور در کانون: 4 سال از نهم تا دوازدهم

تعداد کل آزمون ها:113 آزمون

نام شهر، استان: شهر برازجان استان بوشهر

تحصیلات و شغل مادر:دیپلم/خانه دار

تحصیلات و شغل پدر:فوق لیسانس/مدیریت

 

مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرقته اید چیست؟

نظم و دیسیپلینی که در این سال ها آموختم یکی از مواردی بود که از آزمون ها دریافت کردم و همچنین پیدا کردن و گزینش سوال ها و تکنیک تست زنی را آموختم.

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟

پیشرفت و پسرفت من باعث قرار گرفتن من در گردانه رقابت ها شد و همچنین با شرکت در آزمون سطح توقع من از خودم افزایش یافت.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

فیزیک: درس به روز بودم و بعد از تدریس معلم همان روز درسم را از درسنامه مطالعه می کردم و تست های آن درس را می زدم. من در این درس با کتاب آبی دهم شروع کردم و با بالا رفتن سطحم در فیزیک از کتاب سه سطحی بهره بردم.

ادبیات: از سال دهم هر جمعه حداقل یک ساعت برای این درس وقت می گذاشتم و تعداد تست بالا دلیل قوت من در این درس بود.

زبان: چون زبانم از ابتدا خوب بود دیگر وقتی برای درسنامه نمی گذاشتم و مستقیم سراغ تست می رفتم، به این صورت که از کتاب  آبی کانون شروع می کردم، سپس سراغ کتاب سه سطحی و منابع دیگر می رفتم اما علاقه زیادی به قسمت دشوار و دشوارتر سه سطحی داشتم.

در چه درس هایی تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس ها را توضیح می دهید؟ (تغییر درصدها را ذکر کنید)

عربی: از درصد حدود 30 40 به درصد80 در آزمون های کانون و 70 در کنکور رسیدم که دلیلش از نظر خودم این بود که خواندن درسنامه را متوقف   کردم و تست های زیادی از این درس زدم.

شیمی: از درصد 20 الی 30 به درصد 50 60 در کانون رسیدم و این بخاطر تمرکز بیشتر روی کتاب درسی در دهم و یازدهم و تمرکز روی مسايل دوازدهم بود.

 

در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالش هایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می دادید؟

خیر، چون با اینکه از صبح زود بیدار می شدم و مطالعه را آغاز می کردم اما شبها تفریحم این بود که فیلم و کتاب به زبان انگلیسی می خواندم و این باعث می شد خسته نشوم و منجر به کنار کشیدن من نشود.

 

چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟ چه نتیجه ای گرفت؟ 

دلیلم برای انتخاب کانون جامعه آماری و رقابت بالا و سطح سوالات متوسط رو به بالا بود و اینکه آزمون های دیگر برای من سطح خوبی نداشتند.

از طریق پسر عمویم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی پیش می رفتید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کردید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله، حتی اگر مدرسه درسی عقب بود من خودم به برنامه می رسیدم. برنامه آزمون ها با مدرسه تطابق زیادی نداشت. برنامه ریزی من به صورت روزانه بود و از دوازدهم هفتگی طبق برنامه آزمون ها پیش می رفتم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود؟

خیلی پیگیر بودند اما فشار نمی آوردند و پدر و مادر با حمایتشان خیلی نقش مهمی داشتند .

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟

بله، مادرم روی نتیجه خیلی حساس بودند اما پدر بیشتر روی نظم و حضور من در آزمون ها حساس بودند و سر نتیجه من را سرزنش نمی کردند.

  

تحلیل آزمون را چگونه انجام می دادید؟ 

برای من تحلیل آزمون از خود آزمون اهمیت بیشتری داشت حتی آزمون هایی که غیبت داشتم. 

پیدا کردن نحوه حل سوالاتی که نزدم و غلظ زدم برای من اهمیت داشت درصورتی که فقط یک نگاه گذرا به سوالاتی که درست جواب داده بودم می‌انداختم.

 

شما از چه منابع کانون استفاده می کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟

بخش دشوار و دشوارتر کتاب سه سطحی برای من خیلی جذاب و مفید بود اما در درس هایی که ضعف داشتم از کتاب آبی استفاده می کردم.

 

دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کرد؟

بله، از سال دهم به طور جدی از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردم. اصل نظم دادن به درس خواندن و تست زدن من مربوط به دفتر برنامه ریزی بود.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می کردید؟ کدام بخش ها برای شما جالب تر بود؟

بله از سایت درسنامه مباحثی که ضعف داشتم را نگاه می کردم و همچنین برای استفاده از کارنامه های مختلف به سایت مراجعه می کردم از مجله هم از قسمت مصاحبه برای استفاده از تجربیات بقیه دانش آموزان استفاده می کردم.

 

 

تکنیک ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می کردید؟

از تکنیک ضربدر منها استفاده می کردم یعنی اول سوالات ساده را در آزمون پیدا می کردم و بعد سوالاتی که مشکل داشتم. تجربه شرکت در آزمون در این راه به من کمک کرد.

 

فکر می کردید چنین رتبه ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می کنید؟

اوایل به این رتبه فکر نمی کردم اما از دهم هدف خود را مشخص کرده بودم که رشته برق دانشگاه تهران بود اما با توجه به نزدیک شدن به کنکور متوجه شدم که می توانم این رتبه را کسب کنم.

 

به نظر شما مهم‌ترین خود ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

به نظر خودم نظم و کم نیاوردن در مسیر، ویژگی مثبت من بود.

 

توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟

حس می کنم اگر هدفشان را مشخص کنند خیلی راحت تر با تلاش کردن کنار می آیند، من دوست هایی زیادی داشتم که نظم نداشتند و همین باعث سردرگمی آن ها سر جلسه کنکور شد.

Menu