10 چالش رتبه‌های تک رقمی کنکور1401 و راهکار‌های رفع آن-بخش اول

چالش‌های رتبه برترهای کنکور 1401 و راهکار‌های آن کانون فرهنگی آموزش قلم چی- مصاحبه‌های رتبه‌های تک رقمی کنکور

10 چالش رتبه‌های تک رقمی کنکور1401 و راهکار‌های رفع آن-بخش اول

در این مطلب رتبه برترهای کنکور 1401   یا والدین ایشان، چالش هایی که در سال کنکور با آن ها مواجه شدند  همچنین راهکار هایی که رتبه برتر ها برای حل این چالش ها استفاده کرده اند را بیان کرده اند. 

 در کامنت ها بنویسید شما چه چالش هایی داشته یا دارید و برای رفع آن چه اقداماتی کرده اید. همچنین اگر سوال یا چالشی دارید بنویسید تا برترها به شما پاسخ دهند.


بخش دوم چالش های رتبه های تک رقمی


10 چالش رتبه‌های تک رقمی کنکور1401 و راهکار‌های رفع آن-بخش اول

در ابتدا با مســئله ی مدیریت زمان در آزمون مشکل داشتم که با تمرین و پشتکار برطرف شد. گاهی اوقات هم برنامه ی کانون و مدرسه با هم هماهنگ نبود. که من آزمون هارا مرجع قرار دادم.


بزرگترین چالشــی که داشــتم این بود که مطالعه ی روزانه و ساعت مطالعه ی  بالا سبب دوری از برخی تفریحات میشد، اما من به درس علاقه داشتم و لذت میبردم برای دوری از این چالش سعی میکردم به هدفم در این مسیر فکر کنم.
 فشار کنکور مخصوصا در ماه های پایانی به یک چالش برای من تبدیل شده بود، اما سعی میکردم در زمان خود مدیریت داشته باشم و به خودم انگیزه و اطمینان بدهم که موفق میشوم. مرور درسها را بیشتر میکردم تا باعث آرامش خاطرم شود
 بر خلاف  نظر همه که فکر میکنند بزرگترین چالش من تغییر رشــته ام بود، اما اینطور نیســت.  من بــا تصمیم عاقلانه ای اقدام به ایــن کار کردم و به حرف های اطرافیانم که مدام   میگفتند که تغییر رشته ممکن است به درس و سال کنکور من آسیب بزند، توجهی نکردم و این راه را پشت سر گذاشتم البته در مسیر کنکورم چالش های زیادی با خودم داشتم؛ مثل کمال گرایی بالایی که داشــتم و این باعث میشــد درگیری ذهنی زیادی داشته باشم و چالش های بزرگی را پیش رویم احساس کنم.
 در دی مــاه کرونا گرفتم و کمی از برنامه عقب افتــادم. دوران امتحانات نوبت اول بود و بعد از آن آزمون جمع بندی نیمســال اول داشتیم. در آزمون نتیجه ی خوبی نگرفتم اما بعد از اتمام بیماری با برنامه ریزی و تلاش به بودجه رسیدم و در آزمون جمع بندی بعدی خودم را به بودجه رساندم و دوباره پیشرفت کردم.
 رتبه ی 5 ریاضی کشــور هم همانند دیگر دانش آموزان در زمان درس خواندن، با چالش هایی مواجه بود. مثلا در ابتدای شروع آزمون ها، در همه ی درسهای عمومی ضعف داشت، اما به مرور توانست با اصلاح روش مطالعه یعنی تست زدن و مهمتر از آن خواندن کتاب درسی، ضعف خود در این درس ها را تا حد زیادی برطرف کرده و آنها را تبدیل به نقاط قوت خود کند
 محمد در درس زبان ابتدا ضعف داشــت، اما با کمک پشــتیبانش روش مطالعه اش را تغییر داد و با خواندن روزنامه وار، گرامر و کلمات را به طور کاربردی در جمله یاد گرفت و درنهایت هم نمره ی 75 درصد را در کنکور کسب کرد
 بزرگترین چالشی که من امسال با آن مواجه بودم بحث تفکیک دفترچه ها بود که باید زمان بندی و روش آزمون دادنش رو تغییر میدادم. برای حل این چالش آزمون های جامع رو با دفترچه تفکیک شده استفاده می کردم و در نهایت تونستم در کنکور مدیرت زمان خوبی داشته باشم.
 به دلایلی از درس های شیمی و ریاضی که روزی عاشقش بودم زده شدم و تراز و نمره هام به شدت افت کرد. با خودخوانی و اراده ی قوی هر دو درس را به نقاط قوت خود در کنکور تبدیل کردم. درس عربی همیشــه برایم ناملموس بود، ولی با حل تست ترجمه و قواعد، بالاترین نمره ی کنکورم را درس درس عربی کسب کردم.
 بزرگتریــن چالــش من در مســیر کنکور تغییــر ناگهانی کنکور بــود. تمام برنامه ریزی و مدیریت زمان من بر اســاس یــک دفترچه بودن اختصاصی بود، اما پس از تبدیل شدن این دفترچه به دو دفترچه مجبور شدم مدیریت زمان و برنامه ً ریزی راکامل عوض کنم



دانش آموزان عزیز، برای رزرو  پشتیبان ویژه و مشاور کنکور، میتوانید با شماره 0218451 داخلی 3123 تماس بگیرید. یا از طریق اینستاگرام کانون برترها، با ما در ارتباط باشید. 

 


Menu