پاسخ به سؤال‌های دانش آموزان در جلسه دبستان و متوسطه1، 19 آذر

در جلسه 19 آذر دانش آموزان با آقای قلم چی سؤال‌هایی از جانب دانش آموزان مطرح شد که برخی در جلسه پاسخ داده شد و برخی نیز در این بخش پاسخ داده شده است.

پاسخ به سؤال‌های دانش آموزان در جلسه دبستان  و متوسطه1، 19 آذر

زهرا صفربیرانوند: 

هرکی بعد از ساعت ۱ آزمونش رو ثبت کنه ترازش با تراز دومی ها ثبت میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام زهرا خانم، اگر شما آزمون خود را تا ساعت 13 روز جمعه تمام کنید و دکمه پایان آزمون را بزنید و از آزمون خارج شوید، جزو دانش آموزان پردازش اول هستید و در اولین نوبت صدور کارنامه یعنی ساعت 16 کارنامه خود را دریافت می‌کنید. ولی اگر بعد از ساعت 13 و تا قبل از ساعت 15 باشد، جزو پردازش دومی‌ها خواهید بود.

امیرمحمد ابراهیمی: 

چرا هر چقدر می خوانم ترازم بیشتر نمی شه؟

سلام. تراز معیاری است که به عملکرد سایر داوطلبان نیز بستگی دارد. مثال می‌زنم، اگر همه دانش آموزانی که در آزمون شرکت کردند،‌آزمون خود را خوب بدهند و درصدهای 70 به بالا گرفته باشند، تراز میانگین روی درصد70 به بالا خواهد بود در آن‌صورت اگر دانش آموزی در آزمون قبلی درصدی زیر 70 گرفته باشد و آزمون سخت بوده باشد ممکن است ترازی بالاتر از این آزمون که تراز بالای 70 گرفته کسب کند. پس راه چاره چیست؟ به چند از ده و درصد خود توجه کنید. چند از ده مشخص می‌کند از هر 10 سؤال آزمون، به چند سؤال پاسخ درست داده‌اید و درصد نیز مفهوم مشابه دارد. 

محمّد جواد آقازاده: 

سلام خسته نباشید برای افزایش سرعت عمل در آزمون چه کنیم؟

سلام آقا محمد،‌ برای افزایش سرعت عمل هم لازم است مدیریت زمان داشته باشید و هم بسته به نوع درس، کارهایی را انجام دهید تا سرعت بیش‌تری داشته باشید. در مورد مدیریت زمان، این مهم است که یک سؤال زمان پاسخ گویی به سؤال‌های دیگر را نگیرد. یعنی اگر متوسط زمان پاسخ گویی به هر سؤال یک و نیم دقیقه است شما زمان 10 دقیقه برای فکر کردن روی یک سؤال نگذارید در همان ابتدا  اگر سؤال را خواندید و بلد نبودید یا شک داشتید کنار آن علامت بزنید و به سراغ سؤال‌های دیگر بروید و بعد از پاسخ گویی به همه سؤال‌ها مجدد به این سؤال‌ها که پاسخ ندادید برگردید. در این بخش تکنیک ضربدر و منها را در سایت کانون جست و جو کنید و بخوانید.(https://www.kanoon.ir/Article/95088) ولی در برخی موارد در مراحل پاسخ گویی کند هستید مثلا در محاسبات کند هستید که در این صورت باید تمرین‌های بیش‌تری حل کنید تا سرعت عمل شما بیش‌تر شود. دقت داشته باشید فهم درست سؤال به سرعت عمل کمک می‌کند. این که دقیق خواسته سؤال را بدانید.پس دو کار مشخص می‌توانید انجام دهید: 1- مدیریت زمان 2- تمرین و تکرار بیش‌تر

زهرا نیک زاد: 

سلام ببخشید با کانون بوک چطوری میتونیم تماس بگیریم؟

سلام برای تماس با کانون بوک با شماره تلفن 62978451 تماس بگیرید.همکاران به سؤال‌های شما پاسخ خواهند داد. برروی سایت کانون نیز در بالای صفحه کتاب کانون بخش فروشگاه کتاب هست که می‌توانید در این بخش کامنت بگذارید.

پویا محمودی: 

امکان تشکیل آزمون به صورت حضوری هست؟

سلام از آزمون 5 آذر امکان حضوری برگزار شدن آزمون در برخی شهرها فراهم شده است. در هر شهری هستید با نمایندگی شهر خود در این باره گفت و گو کنید.با داشتن کارت واکسن، رضایت والدین و سفید بودن وضعیت کرونایی شهر و هم‌چنین هماهنگی با نمایندگی می‌توانید حضوری در آزمون شرکت کنید.


 

Menu