فاطمه قدسی از اسفراین
رتبه سال 98: 10065
رتبه سال 99: 6637
رتبه سال 1400: 1186
رشته قبولی : پزشکی بجنورد
زیست: کنکور98: 52% کنکور99: 25% کنکور1400: 72%
زیست شناسی و شیمی جزو دروسی بودند که من پیشرفت قابل ملاحظه را در این دو درس داشتم . دررابطه با درس زیست من سال دوم فقط کتاب را آن هم به صورت سریع مطالعه میکردم و تست خیلی کمی برای آن میزدم اما در سال سوم کتاب را چندین بار و با دقت زیاد مطالعه کردم به قیدها و شکلها توجه بیشتری کردم . درس زیست را به طور ثابت روزانه 3 ساعت مطالعه می کردم وتستهای خیلی خیلی زیاد و متنوع برای آن کار کردم . تمامی نکات را در حاشیه کتاب یادداشت می کردم و همچنین به مرور آن توجه بیشتری کردم ، تحلیل زیست آزمونها هم تاثیری فوق العاده روی افزایش درصد من داشت . نکته دیگر برای زیست این بود که من هنگام مطالعه زیست هر سه کتاب کنارم بود و اگر مثلا در کتاب یازدهم مبحث گیاهی میخواندم به مطالب مرتبط با آن در کتب دهم و دوازدهم هم مراجعه میکردم و به صورت ترکیبی آنها را مطالعه میکردم.
اميرحسين محبت پور- شیروان
منطقه یا سهمیهی کنکور: رتبه 41 منطقه3
رتبه کشوری: 213
رشته قبولی: پزشکی- شهیدبهشتی
زيست شناسی اوايل روی متن كتاب درسی تمركز نداشتم ولی بعدا متوجه شدم كه مهم ترين منبع برای زيست كتاب درسی است و همچنين قبلا اصلا تست كار نمی كردم ولي در سال كنكور هر هفته حدود 400 تست زيست می زدم و درصدم در زيست از 30 به 78 در كنكور رسيد.
اول كتاب درسی را در يك دور روزنامهوار میخواندم تا با موضوع و مبحث آشنا شوم. سپس از روي كتاب كمك درسي و با دقت بيشتري مطالعه ميكردم.دوباره به سراغ متن كتاب درسي ميرفتم و يكبار ديگر آن را بادقت بيشتري ميخواندم .سپس به سراغ تستها رفته و چند تست حل ميكردم تا ببينم ميتوانم سوالات را حل كنم يا خير. اگر غلط هايم زياد بود يكبار ديگر درسنامه كتاب كمك درسي و متن كتاب درسي را بادقت مي خواندم و تست هاي بسته اي (بسته هاي 20تايي) و بدون زمان مي زدم.در نهايت تست زماندار كار مي كردم.
سید یونس خاکباز- دورود (لرستان)
رتبهی سال 99: 2212 تجربی
رتبهی سال 1400: 703 تجربی
رشتهی قبولی: دندانپزشکی علوم پزشکی یزد
زیست شناسی در درس زیست درابتدا مطالعه مفهومی و مناسبی نداشتم ولی با افزایش ساعت مطالعه و دقت در مطالعه توانستم که این درس را بهبود ببخشم و البته مهمترین مورد در بهبود یک درس افزایش تست زنی و ساعت مطالعه می باشد.
طاها سالاری نژاد نام شهر: جیرفت ( کرمان)
رتبهی سال 98: 9000 منطقهی 3
رتبه ی سال 99: 3000 منطقهی 3
رتبهی 1400: 1007 منطقهی 3
رشتهقبولی: دندان پزشکی دانشگاه رفسنجان
زیست شناسی- در اختصاصیها نقطه قوت من درس زیست بود که این درس را در کنکور 72 درصد پاسخ دادم و روش مطالعه آن به این صورت بود که ابتدا متن کتاب درسی را میخواندم و بعد به سراغ تست میرفتم و سعی میکردم که علاوه بر خواندن پاسخ تشریحی، جواب آن را در کتاب درسی هم پیدا کنم و البته جاهایی از کتاب هم که نفهمیده بودم نگاهی به درسنامه میخواندم و برای مرور هم تمرکز زیادی روی متن کتاب درسی میگذاشتم و آخر هفتهها هم تستهای آزمون سال قبل کانون مربوطه را حل میکردم و به تسلط میرسیدم.
علیرضا عارفی پور
رتبه کنکور سراسری سال 99 : 4250 منطقه 2
رتبه کنکور سراسری سال 1400 : 1257 منطقه 2
رشته قبولی : پزشکی دانشگاه قم
زیست شناسی- نقطه قوت من در دروس اختصاصی، درس زیست شناسی بود. هم از مطالعه این درس لذت می بردم و هم از اهمیت آن برای کنکور سراسری آگاه بودم. ولی مشکل من این بود که در سالهای پایه تست کافی کار نمی کردم و به رغم تسلط کامل روی متن کتاب نمی توانستم نتیجه دلخواه را کسب کنم ولی به مرور سبک مطالعه خود را عوض کردم و سعی میکردم در کنار مطالعه زیاد و تسلط به متن کتاب و نکات تصاویر ، تست بیشتری بزنم و شاید بتوانم بگویم در کنار هر مبحث ، من ازچند منبع تستی برای درس زیست استفاده می کردم که کتاب سه سطحی و آبی کانون به جهت تستهای گزینشی و طبقه بندی شده خیلی به من کمک میکرد ؛ برای درس زیست من از روش حذف گزینه استفاده میکردم که البته با وجود وقت گیر بودن ، بسیار پر بازده و مطمئن است و میتوانیم به مرور و با بالابردن میزان تسلط علمی خود ، سرعت عمل خود را بالا برد .