5 روش موفق مطالعه زیست قهرمانان پیشرفت

در این مجموعه روش‌هایی که قهرمانان پیشرفت با آن‌ها توانستند در درس زیست شناسی درصد خود را در کنکور بهبود دهند آمده است.

5 روش موفق مطالعه زیست قهرمانان پیشرفت

فاطمه قدسی از اسفراین

رتبه سال 98: 10065

رتبه سال 99: 6637

رتبه سال 1400: 1186

رشته قبولی : پزشکی بجنورد 

زیست: کنکور98: 52%      کنکور99: 25%           کنکور1400: 72%

 زیست شناسی   و شیمی جزو دروسی بودند که من پیشرفت قابل ملاحظه را در این دو درس داشتم . دررابطه با درس زیست من سال دوم فقط کتاب را آن هم به صورت سریع مطالعه می‌کردم و تست خیلی کمی برای آن می‌زدم اما در سال سوم کتاب را چندین بار و با دقت زیاد مطالعه کردم به قید‌ها  و شکل‌ها توجه بیشتری کردم . درس زیست را  به طور ثابت روزانه 3 ساعت مطالعه می کردم وتست‌های خیلی خیلی زیاد و متنوع برای آن کار کردم . تمامی نکات را در حاشیه کتاب یادداشت می کردم و همچنین به مرور آن توجه بیش‌تری کردم ، تحلیل زیست آزمون‌‌ها هم تاثیری  فوق العاده روی افزایش درصد من داشت . نکته دیگر برای زیست این بود که من هنگام مطالعه زیست هر سه کتاب کنارم بود و اگر مثلا در کتاب یازدهم مبحث گیاهی می‌خواندم به مطالب مرتبط با آن در کتب دهم و دوازدهم هم مراجعه می‌کردم و به صورت ترکیبی آن‌ها را مطالعه می‌کردم.

 

اميرحسين محبت پور- شیروان

منطقه یا سهمیه‌ی کنکور: رتبه 41   منطقه3                          

رتبه کشوری: 213

رشته قبولی: پزشکی- شهیدبهشتی 

زيست شناسی  اوايل روی متن كتاب درسی تمركز نداشتم ولی بعدا متوجه شدم كه مهم ترين منبع برای زيست كتاب درسی است و همچنين قبلا اصلا تست كار نمی كردم ولي در سال كنكور هر هفته حدود 400 تست زيست می زدم و درصدم در زيست از 30 به 78 در كنكور رسيد.

 اول كتاب درسی  را در يك دور روزنامه‌وار می‌خواندم تا با موضوع و مبحث آشنا شوم. سپس از روي كتاب كمك درسي و با دقت بيش‌تري مطالعه مي‌كردم.دوباره به سراغ متن كتاب درسي مي‌رفتم و يكبار ديگر آن را بادقت بيشتري مي‌خواندم .سپس به سراغ تست‌ها رفته و چند تست حل مي‌كردم تا ببينم مي‌توانم سوالات را حل كنم يا خير. اگر غلط هايم زياد بود يكبار ديگر درسنامه كتاب كمك درسي و متن كتاب درسي را بادقت مي خواندم و تست هاي بسته اي (بسته هاي 20تايي) و بدون زمان مي زدم.در نهايت تست زماندار كار مي كردم.


سید یونس خاکباز- دورود (لرستان)

رتبه‌ی سال 99: 2212 تجربی

رتبه‌ی سال 1400: 703 تجربی

رشته‌ی قبولی: دندانپزشکی علوم پزشکی یزد 

زیست شناسی در درس زیست درابتدا مطالعه مفهومی و مناسبی نداشتم ولی با افزایش ساعت مطالعه و دقت در مطالعه توانستم که این درس را بهبود ببخشم و البته مهمترین مورد در بهبود یک درس افزایش تست زنی و ساعت مطالعه می باشد. 

 

طاها سالاری نژاد  نام شهر: جیرفت ( کرمان)

رتبه‌ی سال 98:  9000 منطقه‌ی 3

رتبه ی سال 99:  3000 منطقه‌ی 3

رتبه‌ی 1400:  1007 منطقه‌ی 3

رشته‌قبولی: دندان پزشکی دانشگاه رفسنجان

زیست شناسی- در اختصاصی‌ها نقطه قوت من درس زیست بود که این درس را در کنکور 72 درصد پاسخ دادم و روش مطالعه آن به این صورت بود که ابتدا متن کتاب درسی را می‌خواندم و بعد به سراغ تست می‌رفتم و سعی می‌کردم که علاوه بر خواندن پاسخ تشریحی‌، جواب آن را در کتاب درسی هم پیدا کنم و البته جاهایی از کتاب هم که نفهمیده بودم نگاهی به درسنامه می‌خواندم و برای مرور هم تمرکز زیادی روی متن کتاب درسی می‌گذاشتم و آخر هفته‌ها هم تست‌های آزمون سال قبل کانون مربوطه را حل می‌کردم و به تسلط می‌رسیدم.

 

علیرضا عارفی پور

رتبه کنکور سراسری سال 99 : 4250 منطقه 2

رتبه کنکور سراسری سال 1400 : 1257 منطقه 2

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه قم 

زیست شناسی- نقطه قوت من در دروس اختصاصی، درس زیست شناسی بود.  هم از مطالعه این درس لذت می بردم و هم از اهمیت آن برای کنکور سراسری آگاه بودم. ولی مشکل من این بود که در سال‌های پایه تست کافی کار نمی کردم و به رغم تسلط کامل روی متن کتاب نمی توانستم نتیجه دلخواه را کسب کنم ولی به مرور سبک مطالعه خود را عوض کردم و  سعی می‌کردم در کنار مطالعه زیاد و تسلط به متن کتاب و نکات تصاویر ، تست بیشتری بزنم و شاید بتوانم بگویم در کنار هر مبحث ، من ازچند  منبع تستی برای درس زیست استفاده می کردم که کتاب سه سطحی و آبی کانون به جهت تست‌های گزینشی و طبقه بندی شده خیلی به من کمک می‌کرد ؛ برای درس زیست من از روش حذف گزینه استفاده می‌کردم که البته با وجود وقت گیر بودن ، بسیار پر بازده و مطمئن است و می‌توانیم به مرور و با بالابردن میزان تسلط علمی خود ، سرعت عمل خود را بالا برد .

Menu