درخشش دانش‌آموزان استثنایی بنیاد قلم‌چی در کنکور سراسری 1400

امسال 15 دانش‌آموز گروه استثنایی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) با کسب موفقیت در کنکور سراسری، درخشیدند.

درخشش دانش‌آموزان استثنایی بنیاد قلم‌چی در کنکور سراسری 1400

امسال ۱۵ دانش‌آموز گروه استثنایی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) با کسب موفقیت در کنکور سراسری، درخشیدند.



ادریس فتحی مسئول گروه استثنایی با اعلام این خبر گفت: طبق آخرین آمار اعلام شده تا این لحظه، ۱۵ دانش‌آموز بورسیه نابینا، کم‌بینا، نیمه‌شنوا و آسیب جسمی حرکتی در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی، رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: امسال از استان‌های فارس، قم، یزد، تهران، همدان، خراسان رضوی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خوزستان، کردستان و اصفهان (شهرهای شیراز، قم، یزد، سبزوار، تهران، ورامین، همدان، تایباد، ملکان، اهواز، کامیاران، بوکان و اصفهان) شاهد موفقیت دانش‌آموزان گروه استثنایی در بزرگترین آزمون علمی بوده‌ایم.

وی در ادامه با تشریح این نتایج اظهار داشت: از میان دانش‌آموزان یادشده که حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ شده‌اند، ۸ دانش‌آموز دختر و ۷ دانش‌آموز پسر هستند؛ در این میان، ۷ نفر از دانش آموزان نابینا و کم‌بینا، ۵ نفر دارای آسیب جسمی حرکتی و ۳ نفر نیمه‌شنوا را شامل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۷ نفر از این دانش‌آموزان حائز رتبه برتر در رشته انسانی، ۳ نفر رشته هنر، ۲ نفر در هر یک از رشته‌های ریاضی و زبان‌های خارجی و یک دانش‌آموز در رشته تجربی هستند.

مسئول گروه استثنایی با تاکید بر اینکه موفقیت دانش‌آموزان یادشده، حاصل پیوستگی آنان با آزمون‌های برنامه‌ای است گفت: ۱۰ نفر از این دانش‌آموزان در بیش از ۵۰ آزمون برنامه‌ای حضور داشته‌اند که سجاد غلامی دانش‌آموز نیمه‌شنوا از سبزوار با کسب رتبه ۹۲۰ در رشته ریاضی با حضور در ۱۴۸ آزمون‌ طی ۷ سال، بیشترین آمار حضور را در میان سایر دانش‌آموزان این گروه به خود اختصاص داده است.

فتحی در پایان یادآور شد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، تعداد ۱۷۳۵ دانش‌آموز استثنایی تحت‌پوشش بنیاد قلم‌چی قرار گرفتند که ۶۳۵ نفر از آنان در کنکور سراسری شرکت کردند؛ این درحالی است که ۱۵ دانش‌آموز رتبه زیر ۱۰۰۰، ۱۳ نفر رتبه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰، ۳۸ نفر رتبه ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ و ۳۱ نفر رتبه ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ را کسب کرده‌اند.



درخشش دانش‌آموزان استثنایی بنیاد قلم‌چی در کنکور سراسری 1400 

منبع :

Menu