6 نکته برای آمادگی در آزمون تیزهوشان

در آزمون تیزهوشان مهم است که زمان مشخص شده به سوالات پاسخ دهی.پس از همین امروز وقتی تست تمرینی می‌زنی این مهارت را در خودت تقویت کن، زمان بگیر و تست بزن.

6 نکته برای آمادگی در آزمون تیزهوشان

دوستان خوب ششمی من، داوطلبان آزمون تیزهوشان سلام

این روزها خیلی از شما سخت مشغول تلاش و آمادگی برای آزمون تیزهوشان هستید.

تا به حال دوچرخه سواری کرده‌اید؟

زندگی مثل دوچرخه سواری است.تا وقتی که تلاش کنی و رکاب بزنی دوچرخه پیش می‌رود و موفقی و پیشرفت می کنی، لحظه ای که از تلاش دست برداری و رکاب نزنی زمین می خوری.وقتی به خط پیایان نزدیک می شوی باید پرانگیزه‌تر و  با سرعت بیش‌تری رکاب بزنی تا رقیبان را جا بگذاری.

تا چند هفته آینده آزمون تیزهوشان برگزار می‌شود.خیلی از شما از روزها و ماه‌های خیلی قبل‌تر تلاش زیاد کردید،بعضی از شما کمی دیرتر اما پر انرژی آغاز کردید و حالا به یک حدی از آمادگی رسیدید.

اما موضوع مهم از این‌جا به بعد مسیر است.روز‌های آتی تا آزمون نقش مهمی در نتیجه دارد.

پس این روزها با برنامه و متمرکز و خیلی بیش‌تر از قبل تست بزنید و تمرین کنید که به خط پایان نزدیکیم.تاریخ آزمون هر زمانی که بود تا همان روز با انگیزه باش و تا همان روز دست از تلاش برندار.یادت باشد، «موفقیت تکرار لجوجانه کارهای ساده است.»

اما روز آزمون هم به اندازه تمام این روزها مهم و تعیین کننده است.در این روز نه تنها دانش شما، بلکه مهارت و تسلط شما اندازه‌گیری می شود.

من هم مثل شما آزمون تیزهوشان دادم و موفق بودم.پس چند توصیه به شما می کنم که امیدوارم برایتان موثر باشد:

1.در آزمون تیزهوشان مهم است که زمان مشخص شده به سوالات پاسخ دهی.پس از همین امروز وقتی تست تمرینی می‌زنی این مهارت را در خودت تقویت کن، زمان بگیر و تست بزن.

2.بعد از تست تمرینی، از خودت درصد بگیر و هر بار با خودت رقابت کن.تلاشت بر این باشد که هر بار زمان را کمتر و سرعت را بیش‌تر کنی.

3.هر منبع تستی را برای تمرین انتخاب نکن.این منبع باید 1 ویژگی مهم داشته باشد و آن این است که به سوالات سال‌های قبل آزمون تیزهوشان شبیه و نزدیک باشد.

4.تمام سوالات آزمون هم ارزش است. با تمرین زیاد یادبگیر که چه تستی را باید بزنی و از چه تستی باید بگذری و اگر وقت اضافه آوردی در پایان آزمون به آن تست برگردی.

5.اگر آزمون دشوار بود، مدام با خودتان تکرار کنید که این آزمون برای همه دشوار است و قرار نیست همه سوالات را پاسخ دهید.چون هر 3 پاسخ اشتباه نمره 1 پاسخ درست شما را از بین می‌برد.پس به سوالاتی که شک دارید پاسخ ندهید.

6.این روزها بهترین کار این است که مدام آزمون دهید و خودتان را در سرجلسه آزمون فرض کنید.

Menu