مقاله کاظم قلم چی :آزمون‌های دوران طلایی،تفاوت‌ها بیشتر می‌شود

شما امروز در آزمون شرکت کردید . در زمانی که مجبور نبودید درس بخوانید و در زمانی که کلاس‌ها و مدارس تعطیل هستند درس خواندید .

مقاله کاظم قلم چی :آزمون‌های دوران طلایی،تفاوت‌ها بیشتر می‌شود

آزمون های دوران طلایی 

تفاوت ها بیشتر می شود 


فایل صوتی را در قسمت فایل های ضمیمه دانلود کنید.


 شما جزء گروهی هستید که فاصله تان را بیشتر می کنید 

شما امروز در آزمون شرکت کردید . در زمانی که مجبور نبودید درس بخوانید  و در زمانی که کلاس ها و مدارس تعطیل هستند درس خواندید .حتی اگر از درس خواندنتان  کاملا راضی نیستید همین که در آزمون امروز شرکت کرده اید یک گام بزرگ به جلو برداشته اید . شما در زمانی که دیگران استراحت می کنند درس خواندید و در آزمون شرکت کردید . حتما نتیجه را هم در پایان سال خواهید دید . حتی مهم نیست که  تراز شما بهتر شده یا نه . در آزمون های دوران طلایی و آزمون های پس از عید تعداد حاضران در آزمون کمتر می شود و فقط دانش آموزان جدی تر و با انگیزه تر ادامه می دهند به همین دلیل ممکن است شما بیشتر و بهتر درس خوانده باشید اما تراز و رتبه تان بهتر نشده باشد . در این آزمون ، رقابت بین دانش آموزان جدی تر و برتر است و شرکت کردن در این آزمون خود یک امتیاز مهم برای شماست به نتیجه ی این آزمون فکر نکنید ، مهم این است که ادامه دادید . اگر موفق شدید مغرور نشوید و باز هم ادامه دهید و اگر به نتیجه ی دلخواه نرسیدید مایوس نشوید و ادامه دهید . در هر صورت ادامه دهید .  


آزمون های دوران طلایی 3 ویژگی مهم دارند 

آزمون های 7 فروردین و 20 فروردین سه  ویژگی مهم دارند : اولا ، آزمون های جامع هستند ، اگر به مباحث آزمون ها دقت کنید یک جمع بندی از کل مباحث قبلی هستند ثانیا، ایستگاه جبرانی هستند یعنی شما می توانید ضعف های قبلی و آن چه را فراموش کرده اید در این آزمون ها جبران کنید و ثالثا ،این آزمون ها سکوی مقایسه ای هستند و می توانند به شما کمک کنند خودتان را بهتر بشناسید و برای دوران پس از عید و برای آماده شدن در امتحانات پایان سال بهتر برنامه ریزی کنید

سکوی مقایسه ای چیست و چه فایده ای دارد  ؟   چگونه از سکوی مقایسه ای  استفاده کنیم ؟ مباحث هر کدام از آزمون های نوروز شبیه یکی از آزمون های جامع گذشته ی شماست . 

مباحث آزمون 7 فروردین کنکوری ها مشابه مباحث 10 بهمن و 4مهر و از درس های پایه است 

مباحث آزمون 7 فروردین بقیه ی پایه ها مشابه مباحث 10بهمن  و جمع بندی نیم سال اول  است 

مباحث آزمون 20 فروردین کنکوری ها مشابه مباحٍث 26 دی و جمع بندی نیم سال اول است 

مباحث آزمون 20 فروردین بقیه ی پایه ها مشابه مباحث 22 اسفند  و جمع بندی نیم سال دوم است 

شما می توانید نمره ی چند از 10 آزمون های مشابه را با هم مقایسه کنید ومتوجه شوید و در فاصله ی چندماه در هر درس چقدر تغییر کرده اید آیا پیشروی کرده اید یا نه . سپس می توانید برای دوره ی پس از عید هدف گذاری و برنامه ریزی کنید 


یک جدول ساده برای سکوهای مقایسه ای 

دانلود کنید یا خودتان رسم کنید : نمره های چند از 10 را مقایسه کنید 

کافی است یک جدول ساده رسم کنید ونمره های چند از 10 آزمون های مشابه را دو به دو با هم مقایسه کنید . متوجه می شوید که در فاصله ی دو آزمون مشابه در کدام درس ها پیشرفت داشته اید ؟ روش هایتان را بنویسید . این یک مهارت فراشناختی است . وقتی در یک درس پیشرفت کرده اید حتما کارهای موثری برای آن درس انجام داده اید . این کارهاچیست ؟ در مقابل همان درسی که پیشرفت کرده اید بنویسید و روش های خوب را ادامه دهید . اما اگر در درسی زیاد مطالعه کرده اید ولی پیشرفت نکرده اید باید روش های بهتری پیدا کنید .چگونه : اولین و بهترین کار این است که روش های خوب خودتان را به درس های دیگر هم تعمیم بدهید ( بعنی برای آن درس ها هم اجرا کنید . این کار برای درس های مشابه می تواند مفید باشد) اما در مورد بقیه ی درس ها که هنوز روش خوبی ندارید به کلکسیون روش ها در سایت کانون مراجعه کنید و راهکارهای دانش آموزان برتر و قهرمانان پیشرفت را در آن درس ها مطالعه کنید . راه دیگر این است که  از پشتیبان و معلمان و مشاوران ودوستان خود پرس و جو کنید و اگر روش های خوبی پیشنهاد کردند که فکر می کردید برای شما مناسب باشد  ،  چند بارآن روش ها را  تجربه کنید و اگر نتیجه داد ادامه دهید .


برای آزمون  20 فروردین آماده شوید 

آزمون 7 فروردین به پایان رسید و اکنون باید برای آزمون 20 فروردین خود را آماده کنید . این آزمون هم یک آزمون دوران طلایی و یک سکوی مقایسه و یک ایستگاه جبرانی است : یک آزمون مهم دیگر با سه ویژگی . جدول سکوی مقایسه ای و تابلوی نوروزی را برای آزمون 20 فروردین هم تکمیل کنید و برای درس های این آزمون هدف گذاری چند از 10 را انجام دهید . اگر در آزمون امروز نتیجه ی خوبی گرفته اید مغرور نشوید و اگر نتیجه تان خوب نبوده مایوس نشوید . برای آزمون 20 فروردین هدف گذاری کنید .


 آزمون های هدیه امسال 

( بعضی برای کانونی ها و بعضی برای همه ی دانش آموزان  )

امسال هم مثل پارسال چندین آزمون هدیه و عیدی برای دانش آموزان کانونی و غیر کانونی ارائه کرده ایم و پس از عید هم این رویه را ادامه خواهیم داد. بعضی از این آزمون های هدیه فقط برای کانونی هاست ( مثل آزمون های هدف گذاری که امسال اضافه کرده ایم ) و بعضی آزمون ها هم به صورت هدیه یا عیدی هم برای کانونی ها و هم برای غیر کانونی ها ارائه می شوند .


آزمون عیدی 14 فروردین ( برای همه ی دانش آموزان )

آزمون عیدی 14 فروردین یک آزمون هدیه است که هم برای کانونی ها و هم برای غیر کانونی ها آماده کرده ایم . در این آزمون ها دانش آموزانی که واقعا علاقه مند به درس خواندن و آزمون دادن هستند شرکت می کنند برای این آزمون باید ثبت نام کنید . وجهی نمی پردازید اما علت ثبت نام کردن این است که باخودتان تعیین تکلیف کنید که آیا دوست دارید در آزمون عیدی شرکت کنید یا نه . قبل از این هم دیروز در 6 فروردین یک آزمون عیدی دیگر برای متوسطه دوم ( دهم و یازدهم و دوازدهم ) برگزار کردیم که 25 هزار دانش آموز در آن شرکت کردند . تقریبا همین تعداد یعنی حدود 25 هزار دانش آموز هم در آزمون های کتاب نوروز شرکت کردند ( بعضی مشترکا در هر دو نوع شرکت کردند و برخی هم فقط در یک نوع ) . ما برای این دانش آموزان جدی و پرتلاش یک جایزه هم در نظر گرفته ایم که برایشان از طریق پیامک اعلام کردیم . 


مباحث آزمون عیدی 14 فروردین برای دوازدهمی ها 

مباحث آزمون عیدی دوازدهمی ها و کنکوری ها فقط  از درس های عمومی است . انتخاب درس های عمومی دو علت دارد : اولا بعضی از دانش آموزان به درس های عمومی کم توجهی می کنند و ثانیا : درس های عمومی زودبازده تر است و با تمرکز به موقع روی این درس ها در دوران پس از عید می توانید در این درس ها پیشرفت خوبی داشته باشید .


مباحث آزمون 14 فروردین برای دبستان و متوسطه 

مباحث آزمون عیدی 14 فروردین برای گروه های پایه شامل درس های نیم سال اول و نیم سال دوم است ( یعنی همه ی درس هایی که در طی سال تحصیلی تا قبل از تعطیلات عید مطالعه کرده اید ) این یک آزمون جامع است و شما را برای امتحانات پایان سال هم آماده می کند .


تفاوت شیوه ی درس های عمومی کنکوری ها در آزمون عیدی 14 فروردین

درس های عمومی در آزمون 14 فروردین به صورت مبحثی برگزار خواهد شد( به جز درس دین و زندگی که به صورت پایه ای و همراه با یک مجموعه ی ترکیبی برگزار می شود) . درس های عربی و زبان و دین و زندگی هر کدام 40 سوال ( چهار بسته ی 10 سوالی خواهند داشت ) و زبان و ادبیات فارسی 50 سوالی خواهد بود . مجموعا 170 سوال در  150 دقیقه .


برای ثبت نام آزمون هدیه 14 فروردین ، کد زیر را از طریق موبایل شماره گیری کنید




حذفیات کنکور 

امروز سازمان سنجش حذفیات کنکور را اعلام کرد . ما هم در کانون بر اساس این حذفیات مباحث  آزمون های بعدی را برای دوازدهمی ها و کنکوری ها مشخص می کنیم و طی چند روز آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد . البته دفترچه ی آزمون 20 فروردین قبلا چاپ شده است که با توجه به این تغییرات برای آزمون 20 فروردین و حذفیات مربوط به این آزمون هم تصمیم می گیریم و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

حذفیات کنکور 1400



تقدیر وتشکراز درس خوان ها و سخت کوشان دوران نوروز 

وامید و اطمینان برای  دوستانی که در نوروز درس نخواندند !

شما که در ایام نوروز درس خواندید گام مهمی را برداشتید آفرین برشما . امامغرور نشوید و ادامه دهید اگر هم نتیجه ی دلخواه را نگرفتید ، روش هایتان را بررسی وتصحیح کنید . 

شما دوستانی هم که در این ایام حوصله نداشتید یا به هر دلیلی درس نخواندید نگران نباشید ، زندگی ادامه دارد و می توانید در روزها و هفته های بعد جبران کنید . موفقیت برای همه است و همه می توانیم به قله برسیم . هر کس تلاش کند نتیجه می گیرد .


 با آرزو و  امید سالی پر از تلاش و موفقیت همراه سلامتی و شادی برای همه ی دانش آموزان و پدرها و مادرها و معلمان و پشتیبانان گرامی 


                                                                                 کاظم قلم چی 

                                                                               7 فروردین 1400

فایل های ضمیمه

فایل صوتی : آزمون‌های دوران طلایی،تفاوت‌ها بیشتر می‌شود ( کنکوری ها - قسمت اول)
فایل صوتی : آزمون‌های دوران طلایی،تفاوت‌ها بیشتر می‌شود ( کنکوری ها - قسمت دوم)
فایل صوتی : آزمون‌های دوران طلایی،تفاوت‌ها بیشتر می‌شود ( جلسه پایه ها)
Menu