روش مطالعه رتبه‌های تک رقمی و دورقمی در دروس اختصاصی

روش مطالعه پشتیبانان ویژه در دروس اختصاصی رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی را در این مطلب مشاهده می‌کنید ...

روش مطالعه رتبه‌های تک رقمی و دورقمی در دروس اختصاصی

روش مطالعه پشتیبانان ویژه ها در دروس اختصاصی 


* دروس : زیست شناسی، شیمی، فیـزیک، ریاضیـات، فلسفه و منطق


روش مطالعه زیست شنـاسی :

حمیده طبیبی - رتبه 63 منطقه 2 تجربی - دانشجوی پزشکی تهران 


در ابتدا متن کتاب درسی را مطالعه میکردم و اگر جزوه ای/درسنامه ای از آن فصل به خصوص داشتم آن را نیز مطالعه میکردم و سعی میکردم کلمات بولد شده مهم و نکات تازه کتاب و جزوه را برای خودم به صورت خلاصه یادداشت کنم و دوباره آن ها را در طول روز مرور میکردم.

ابتدا از تست های خط به خط و متوسط شروع میکردم و وقتی کل فصل تمام شد سراغ تست های دشوار تر میرفتم مثل کتاب های سه سطحی.

تست های اموزشی را وقتی بخشی/ گفتاری از یک فصل تمام میشد کار میکردم ولی تست های دشوار را بعد از اتمام فصل.

وقتی تمام فصل های سه کتاب زیست شناسی تمام شد از روش بازیابی + مرور تک تک درس ها استفاده کردم. در روش بازیابی بعد از زدن تست ها در قالب 50 تایی و زمان دار هنگام بررسی پاسخنامه سراغ کتاب هم میرفتم و دقیق تر پاراگراف مربوط گزینه ها را مطالعه میکردم. در روش مرور تک تک درس ها برنامه ای جدا از بازیابی بود که سعی میکردم نکات هایلایت شده و حاشیه نویسی را سریع بخوانم.


فاطمه آشـوری راد - رتبه 83 منطقه ۳ تجربیدانشجوی پزشکی ایـران 


در درس زیست شناسی قبل از تدریس دبیرم حتما پیش خوانی میکردم و بعد از تدریس دبیر نیز نگاهی اجمالی به متن و شکل های کتاب می انداختم و سپس به سراغ درسنامه های کتاب کمک درسی میرفتم و نکاتی ک به نظرم جالب بود و نتوانسته بودم در کتاب درسی متوجه آن ها شوم را در کتاب درسی هایلایت یا یادداشت میکردم

اگر درس مفهومی بود بلافاصله چند تست اموزشی انتخاب میکردم و بادقت کار میکردم و و پاسخنامه ها را نیز موشکافانه بررسی میکردم

اگر درس حفظی تر بود ترجیح میدادم که روز بعد از آن به سراغ تست های اموزشی بروم

در نهایت سه چهار روز بعد از آن تست های سرعتی و سنجشی را با محاسبه ی درصد کار میکردم

در دو سه روزه مانده به آزمون نیز سوالات نشان دار را همراه با نکاتی ک در کتاب درسی یادداشت و هایلایت کرده بودم مرور میکردم



روش مطالعه شیمی :

علی اصغـر عبدی - رتبه 8 منطقه ۳ تجربیدانشجوی پزشکــی تهران 


در درس شیمی حدودا ۷۰ درصد از وقت ام را صرف تست زنی کرده و ۳۰ درصد باقی مانده را به مرور متن کتاب اختصاص میدام. همچنین دفتری شبیه به کتاب خودآموز تهیه کرده بودم که سوالات شاخص شیمی یعنی سوالاتی که ترکیبی، سطح بالا، تیپ جدید یا خلاقانه بودند را در آن می نوشتم و در زمان های خاصی از سال مانند دوران طلایی، دوران انتقالی و دوران جمع بندی که وقت کم ولی حجم مباحث بالا می باشد از این دفتر برای مرور سریع دروس استفاده میکردم. همچنین به علت اهمیت مسائل شیمی تعداد زیادی تست برای افزایش سرعت از مسائل محاسباتی مانند استوکیومتری و PH حل میکردم. من در درس شیمی خلاصه نویسی و حاشیه نویسی نیز انجام میدادم. گاهی نیز فرمول های مهم یک مبحث را روی یک کاغذ نوت برداری و در زمان های استراحت مرور میکردم تا در ذهنم تثبیت شوند.


هانـیه محمودزاده - رتبه 17 منطقه 2 تجربیدانشجوی پزشکی تهران 


درس شیمی: درس شیمی از دو بخش اصلی حفظیات و مسائل تشکیل شده است. در بخش حفظیات تمرکز اصلی روی مفهوم است ولی باید به متن کتاب نیز توجه کافی داشت. در مبحث هیدروکربن‌ها توجه به فرمول ساختاری و فرمول مولکولی و گروه های عاملی ترکیبات آلی مهم است که به دلیل فرار بودن نیاز به مرور فراوان دارد. کلید تسلط بر مسائل شیمی تست فراوان و توجه به مفهوماتی است که در کتاب درسی آورده شده است.


حسین بصیـر - رتبه 3 منطقه ۳ ریاضیدانشجوی مکانیک شریف


فراگیری درس ، فکر روی متن خوانده شده و خواندن سایر بخش هایی که در کلاس به آن کم توجهی می شد از کار های من سر کلاس بود تا بیش تر مسیر را در کلاس طی کنم . سپس برای بهبود عملکرد تست هایی را می زدم و سپس درسنامه کتاب آموزشی را می خواندم

و بعد آن نیز تست های باقی مانده را می زدم و در نهایت برای رساندن خود به درصد صد با تمرکز خط به خط کتاب را که الان تسلط نسبی بر آن داشتم را می خواندم و نکاتی را که به دست می آوردم می نوشتم.


روش مطالعه فیـزیــک :

محمدرادنژاد - رتبه 4 ایثارگران تجربیدانشجوی بیوتکنولوژی  تهران 


روش مطالعه من در درس فیزیک به این صورت بود که ابتدا در کلاس مبحث را به طور دقیق گوش میدادم و سعی می کردم این مبحث را در صورت امکان با مباحث قبلی ترکیب کنم مثلا هنگام یادگیری مبحث دینامیک در فیزیک دوازدهم سعی میکردم با دیدگاه جدیدی به فصل کار و انرژی فیزیک دهم نگاه کنم و عمیق تر این مفاهیم را در ذهنم تثبیت کنم. سپس مفاهیم جدید را به وسیله تست های متنوع در ذهنم پرورش میدادم و سعی میکردم به آنها عمق ببخشم. درنهایت یک آزمون زمان دار از مباحث فراگرفته شده از خودم میگرفتم تا نقاط ضعف معلوم شود و در صورت نیاز دوباره خوانده شود.


شروین مصورعلی - رتبه 48 منطقه 1 تجربیدانشجوی پزشکی تهران 


درس فیزیک را به دلیل اهمیت زیاد و مفهومی بودن از حدود 6 بعد از ظهر تا ساعت 8 مطالعه می کردم.روش مطالعه من در این درس هم مانند بقیه دروس به صورت دو هفته ای و آزمون به آزمون بود.ابتدا در هفته اول بدلیل داشتن یک معلم خوب در مدرسه، تمام تلاشم را می کردم تا درس مربوط به دوازدهم را در کلاس یاد بگیرم و نکات آنرا بفهمم.سپس در خانه با نگاه به جزوه معلم و مثال های حل شده در کلاس بخش هایی را که یاد گرفته بودم مرور می کرده و سپس تست های آنرا شروع می کردم.پس از یک دور زدن تست های دوازدهم به فیزیک پایه بازگشته و با نگاه به فرمول ها و مثال ها یک دور درس را مرور می کنم تا هفته بعد تست های آنرا شروع کنم.

در هفته اول فقط دهم را مرور کرده و تست های دوازدهم را برای یادگیری و درک عمیق درس می زدم تا درس به همراه مدل مختلف تست هایش به طور کامل یاد بگیرم.سپس در هفته دوم که درس را یاد گرفته بودم به سراغ تست و منابع بیشتر می رفتم و تلاش می کردم تا تست ها را با روش های متنوع و در زمان استاندارد خودش حل کنم.پس از یادگیری و تست زدن کامل از دوازدهم به سراغ تست های بخش پایه ای می رفتم که در گذشته آنرا مطالعه کرده بودم تا با زدن تست های آن بخش یک بار دیگر آن مطلب به صورت کلی برایم مرور شود.

در آخر هم در دو روز قبل آزمون کانون یک آزمون کلی از بخش های پایه و دوازدهم می زدم تا با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنم.همچنین اگر در بخش هایی از برنامه این درس یا درس های دیگر وقت اضافه می آوردم دروس قبلی که مدتی نخوانده بودم را مرور کرده و گاها پیش خوانی هم می کردم.


روش مطالعه ریاضیــات:

سهیل فخار - رتبه 55 منطقه 2 تجربیدانشجوی پزشکی تهران 


اول مفهوم تدریس شده را در کلاس می‌فهمیدم،‌ جزوه‌ی دبیر را همان روز مرور می‌کردم و بعد سراغ تست می‌رفتم.

برای ریاضی از یک کتاب تست استفاده می‌کردم و با زدن دوباره تست های مارک دار، غلط و ... نکات تکرار می‌شد و به تسلط کامل می رسیدم و به نظرم این روش بهتر از حل چند کتاب تست بود.

هنگام تست زدن اگر نکته‌ای را می‌دیدم که تکرار شده و تیپ سوال خاصی تکرار شده در دفتر خلاصه‌هایم می‌نوشتم.


سعیـد کریمی - رتبه 3 منطقه ۳ انسانیدانشجوی حقوق تهران 


قبل از هر چیز کتاب درسی را روخوانی میکردم، بعد از آن کتاب کمک درسی که مطالب را عمیقاً توضیح داده بود می‌خواندم و خلاصه برداری میکردم نهایتا تست کنکور سال های قبل را میزدم، بعد از سه چهار روز پس از مطالعه خلاصه نکاتی که نوشته بودم از همان مبحث تعداد بیشتری تست حل میکردم


روش مطالعه فلسفه و منطق:

نازنین قاسمی - رتبه 2 منطقه ۳ انسانیدانشجوی روان شناسی تهران 


به صورت گام به گام عمل میکردم به این صورت که ابتدا کتاب درسی را به طور کلی مطالعه میکردم؛

در مراحل بعدی تست میزدم؛

نکات تست هارا وارد حاشیه کتاب درسی میکردم؛

حال کتاب را به طور دقیق مطالعه میکردم؛

نکات درسنامه کتاب‌های تست را وارد حاشیه کتاب میکردم؛

در نهایت بعد از چند روز یک بار دیگر کتاب درسی را دقیق مطالعه میکردم و بعد در فواصل زمانی مشخص تست میزدم.


فائـزه کریمی - رتبه 44 منطقه 1 انسانیدانشجوی روان شناسی بهشـتی 


از مهرماه براساس بودجه آزمون ها شروع به مطالعه فلسفه ۲ و مرور فلسفه منطق پایه ها کردم نکته مثبت روش من در این درس بعد از مطالعه، حل همزمان دو کتاب تست بود که شامل هر سه کتاب درسی میشد  نوع کتاب ها خیلی اهمیتی نداشت اصل موضوع تعداد بالای تست ها بود که مرا به تسلط در تست زنی می رساند.

این روش برای شخص من به نظر روش خوبی بود و درس فلسفه سال چهارم را همیشه ۱۰ از ۱۰ میزدم اما به مرور و در اواسط زمستان متوجه شدم که این روش شاید برای فلسفه پیش روش خوبی باشد اما در پایه ها درصد مرا دچار نوسان کرده و علاوه بر نوسان بین درصد ۴۰ تا ۶۰ باعث توقف و عدم افزایش درصد من شده است.

بعد از بررسی دقیق غلط های آزمون متوجه تکرار شدن برخی اشتباهات شدم بنابراین تصمیم گرفتم در دوران نوروز روش تحلیلم را در این درس تغییر دهم و به مطالعه پاسخ نامه بسنده نکنم.

در عید پس از حل مجدد تمام تست های غلط و نکته دار هردو کتاب تستم تمام نکات کلیدی تست ها را در برگه های جداگانه یادداشت میکردم و هرهفته حتما یکبار آنها را میخواندم.

با وجود این، پیشرفتی که انتظار داشتم حاصل نشد اما نمیشود گفت که این کار هیچ تاثیری نداشت.

بعد از عید به پیشنهاد دبیر مدرسه شروع به حل تست از یک منبع جدید کردم البته درکنار حل دوباره تست های غلط و نکته دار کتاب های تستم.

این منبع جدید آزمون های سال های گذشته کانون بود که دبیر مدرسه ام از سال های گذشته جمع آوری کرده بود و تعداد سوالاتش حتی بیشتر از یک کتاب تست به نظر می آمد.

به مرور زمان پیشزفتی که منتظرش بودم حاصل شد و تقریبا در اردیبهشت ماه سال کنکور به درصد ۹۰ تا  ۱۰۰ در هر سه کتاب رسیدم.



برای استفاده از خدمات پشتیبانی ویژه عدد 6 را به  5000116463  ارسال نمایید و یا با شماره تلفن 02186121706 تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره
02186121706 تماس حاصل نمایید.

پیج پشتیبان ویژه ها : 
vipposhtiban@ را در تلگرام جستجو نمایید یا روی لینک دنبال کردن ما در پیج پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
Menu