اولین گام برنامهریزی، انتخاب درست منابع است. بهترین فرصت برای مهندسی دوبارهی منابع آموزشی آغاز نیمسال دوم است. یکی از مهمترین منابع در این ایام استفاده از کتاب زرد عمومی است.
هدف اصلی مطالعهی کتاب زرد عمومی در نیمسال دوم، سبکشناسی سؤالات عمومی و آشنایی با طراحان سؤالات کنکور است و باعث میشود دانشآموز دیدگاهی متفاوت به کتاب درسی داشته باشد و بتواند روش مطالعهی این درسها را مهندسی کند. درواقع دانشآموز به این شناخت دست خواهد یافت که در کنکور از هر مبحث چگونه سؤال طرح میشود. همچنین نوع سؤالات از هر مبحث باعث کشف روشهای نهفته شده و باعث مهندسی دوبارهی روشهای مطالعاتی دانشآموز خواهد شد.
هر داوطلب تا کنون نیمی از سؤالات (پیش 1 + یکی از پایهها) را خوانده است. دانشآموزان سختکوش و دوراندیشی که از تابستان مطالعهی خود را آغاز کردهاند نیز تا کنون 75 درصد کتابهای خود را (پیش 1 + کل پایهی دوم و سوم) مطالعه کردهاند. اگر هر دو روز یا سه روز یکبار یک مجموعه را با شرایط کنکور و رعایت تکنیکها کار کنید میتوانید تا پایان اسفند یا فروردین کل مجموعههای عمومی را که شامل 30 مجموعه است، از خود آزمون بگیرید.
