با روش درس خواندن تک رقمی های کنکور 91 آشنا شوید...

در تابستان 91 بعد از برگزاری کنکور در جشن نخبگان که برای دانش آموزان تک رقمی برگزار شد...

با  روش درس خواندن  تک رقمی های کنکور  91  آشنا شوید...

دانش آموزان چهارم رياضي

با سلام

در تابستان 91 بعد از برگزاري کنکور در جشن نخبگان که براي دانش آموزان تک رقمي برگزار شد  با رتبه هاي برتر مصاحبه ي داشتيم. از آنها پرسيديم "لطفا يک يا دو درس نام ببريد که در ابتدا در مطالعه آن مشکل داشتيد و سپس با تغيير روش مطالعه توانستيد به نتيجه مطلوبي برسيد،روش هاي ابتدايي و روش هاي اصلاحي خود را توضيح دهيد"

 

جمع بندي پاسخ هاي آنها را در زير براي شما ارائه مي کنيم

 

نام دانش آموز

رتبه در منطقه

درس

روشي که قبلا انجام مي داديد و در آن مشکل داشتيد

راه رفع

محمد استاد محمدي

1

ادبيات

در هر بازه ي دوهفته اي آزمون، دوفصل از ادبيات را در يک روز مطالعه مي کرده است و اين کار سبب فراموشي زود هنگام مي شده است.

تقسيم بندي برنامه اين درس در چند روز  که با اين کار سبب کند تر شدن فراموشي و پاسخ گويي راحت تر به سوالات

فرهاد حسيني

10

گسسته

تست زدن براي ايشان حتي بعد از مدرسه و مطالعه جزوه کارايي نداشته است.

از کتاب کمک آموزشي استفاده نموده است و از توضيحات و سوالات تشريحي بيشتري استفاده کرده است

ونداد داود نيا

1

دين و زندگي

درس خواندن را با تست زدن شروع کرده است و به هيج نتيجه اي نرسيده است

مطالعه متن کتاب-استخراج نکات کتاب درسي-گرفتن آزمون از خودش مطابق با کنکور-تحليل کردن تست و بررسي صفحات کتاب درسي که تست ها از آن طراحي شده بود( در کنکور 90 درصد به اين درس پاسخ داده است)

سينا ملکيان

2

دين و زندگي

عدم توجه به آيات در مطالعه اين درس

حفظ کليه آيات که باعث راحتي پاسخ گويي به سوالات اين درس شد

مريم عبدلي

1

زبان انگليسي

تمرکز اوليه روي قواعد داشته است و به دليل تمرکز صرف بر روي اين مطلب ، در پاسخ گويي به تمامي سوالات موفق نبوده  است.

با اطلاع از اينکه  در بودجه بندي سوالات کنکور، سوالات گرامر محدود شده است، تمرکز خود را بر روي درک مطلب قرار داده و دامنه لغاتش را افزايش داده است ( بالاي 95 % )

مريم عبدلي

1

زبان عربي

درس خواندن را با تست زدن شروع کرده است و پيشرفتي نداشته است

مطالعه کتاب هاي درسي درس عربي به طور کامل- ترجمه تمام جملات کتاب و تجزيه و ترکيب آنها-

امير عطا قرباني

9

گسسته

ضعف در ابتداي سال ( تا حدودي ترس از اين درس)

در يک دوره يک ماهه هر روز يک ساعت به اين درس تخصيص داده است و نتيجه بسياري خوبي گرفته است

امير عطا قرباني

9

دين و زندگي

آشنا نبودن با شيوه طرح سوال از کنکور 84 به بعد - نگرفتن نتيجه مطلوب از مطالعه خود

مطالعه دقيق کنکور -خواندن اين درس ها بر اساس نحوه طرح سوال

فرهاد بهزادي نيا

6

عربي

در ابتدا استفاده از کتاب هاي کمک درسي -نگرفتن نتيجه

با پيشنهاد يکي از دبيران استفاده از کتاب هاي سال هاي قبل درسي -تجزيه و ترکيب تمام متن هاي کتاب - باعث شد عربيبه قوي ترين درس تبديل شود

علي رضا اميني

10

فيزيک

شروع با تست- عدم دسترسي به نتيجه مطلوب

مراجعه به کتاب درسي و تسلط کامل به مطالب کتاب-زدن تست

علي رضا اميني

10

دين و زندگي

عدم توانايي حفظ کردن آيه ها

استفاده از کلمات کليدي در آيه جهت حفظ کردن

فاطمه کارگر

3

دين و زندگي

مشکل در ياد گيري

بررسي سوالات کنکور هاي سال هاي گذشته- آشنايي با نحوه طرح سوال

فاطمه کارگر

3

زبان فارسي

مشکل در ياد گيري- استفاده از تست هاي تاليفي در ابتدا

شروع به تمرين سوالات کنکور از کتاب آبي که باعث يادگيري نحوه تست زدن شده است

فاطمه خورشيدي

8

ديفرانسيل

عدم علاقه به اين  درس

به کمک معلم تمرکز در مفاهيم پايه که يادگيري آن باعث انگيزه  و علاقه در اين درس شده است -تمرين زياد -حصول بالاترين درصد در تمام مدت پيش دانشگاهي در اين درس

فاطمه خورشيدي

8

فيزيک

عدم علاقه به اين  درس

به کمک معلم تمرکز در مفاهيم پايه که يادگيري آن باعث انگيزه  و علاقه در اين درس شده است -تمرين زياد

نسترن آبادي

8

ادبيات

زياد تشريحي خواندن در ابتدا و درگير کتاب درسي بودن

تست زدن و مبحثي کار کردن

نسترن آبادي

8

زبان انگليسي

بي توجهي به لغات -

تمرکز بر روي يادگيري لغات و خواندن درک مطلب ها با سرعت زياد

محمد بي‍ژني

4

دين و زندگي

تمرکز بر روي متن  جهت يادگيري آيات- زدن تست هاي تاليفي -عدم يادگيري

زدن تست هاي کنکور در رشته هاي متفاوت از کتاب زرد

محمد بي‍ژني

4

شيمي

عدم توجه به کتاب درسي و خواندن جزوه ها و کتاب هاي کمک آموزشي - زدن تست هاي تاليفي

با تمرکز بر روي کتا ب درسي و مطالعه دقيق و مکرر -حصول تسلط کافي- و پي بردن به عمق کتاب درسي که سوال ها کنکور از آن طرح مي شوند

سجاد زارع

5

فيزيک

عدم خواندن مفهومي فيزيک

مشاوره با پشتيبان- مشاهده ي آزمون هاي کانون

علي رضا حسين زاده

7

دين و زندگي

عدم توانايي حفظ کردن آيه ها و به خاطر سپردن نکات آن

برقراري ارتباط مفهومي بين آيه ها و متن درس

مسعود اسدي

9

حسابان

نخواندن مفهومي درس- توجه به نکات تستي- حل نکردن تمرينات کتاب و مسائل

اهميت به مفاهيم-حل تمامي تمرينات کتاب درسي -

مسعود اسدي

9

ادبيات فارسي

يادگيري نکات به صورت درس به درس

خواندن مبحثي

بهروز طهماسبي

5

فيزيک

کم تست زدن- حفظ فرمول ها

زدن تست بيشتر و باز خواني کتاب درسي

مژده روح صداقت

8

زبان انگليسي

دايره لغت کم

از اسفند ما به بعد لغات جديد را جداگانه يادداشت کرده که اين باعث توليد يک منبع لغات شده که در اوغات فراغت به مطالعه آن مي پرداخته- تاثير زيادي داشت

محمد احمدي

2

ادبيات

ابتدا درس به درس مباحث را مطالعه مي کرده است

تفکيک کردن مباحث - اختصاص هر روز هفته به يک مبحث

هومن عسکري

7

ادبيات

ابتدا درس به درس مباحث را مطالعه مي کرده است

به صورت موضوعي مطالعه کرده است

 

Menu