دانش آموزان چهارم رياضي
با سلام
در تابستان 91 بعد از برگزاري کنکور در جشن نخبگان که براي دانش آموزان تک رقمي برگزار شد با رتبه هاي برتر مصاحبه ي داشتيم. از آنها پرسيديم "لطفا يک يا دو درس نام ببريد که در ابتدا در مطالعه آن مشکل داشتيد و سپس با تغيير روش مطالعه توانستيد به نتيجه مطلوبي برسيد،روش هاي ابتدايي و روش هاي اصلاحي خود را توضيح دهيد"
جمع بندي پاسخ هاي آنها را در زير براي شما ارائه مي کنيم
|
نام دانش آموز |
رتبه در منطقه |
درس |
روشي که قبلا انجام مي داديد و در آن مشکل داشتيد |
راه رفع |
|
محمد استاد محمدي |
1 |
ادبيات |
در هر بازه ي دوهفته اي آزمون، دوفصل از ادبيات را در يک روز مطالعه مي کرده است و اين کار سبب فراموشي زود هنگام مي شده است. |
تقسيم بندي برنامه اين درس در چند روز که با اين کار سبب کند تر شدن فراموشي و پاسخ گويي راحت تر به سوالات |
|
فرهاد حسيني |
10 |
گسسته |
تست زدن براي ايشان حتي بعد از مدرسه و مطالعه جزوه کارايي نداشته است. |
از کتاب کمک آموزشي استفاده نموده است و از توضيحات و سوالات تشريحي بيشتري استفاده کرده است |
|
ونداد داود نيا |
1 |
دين و زندگي |
درس خواندن را با تست زدن شروع کرده است و به هيج نتيجه اي نرسيده است |
مطالعه متن کتاب-استخراج نکات کتاب درسي-گرفتن آزمون از خودش مطابق با کنکور-تحليل کردن تست و بررسي صفحات کتاب درسي که تست ها از آن طراحي شده بود( در کنکور 90 درصد به اين درس پاسخ داده است) |
|
سينا ملکيان |
2 |
دين و زندگي |
عدم توجه به آيات در مطالعه اين درس |
حفظ کليه آيات که باعث راحتي پاسخ گويي به سوالات اين درس شد |
|
مريم عبدلي |
1 |
زبان انگليسي |
تمرکز اوليه روي قواعد داشته است و به دليل تمرکز صرف بر روي اين مطلب ، در پاسخ گويي به تمامي سوالات موفق نبوده است. |
با اطلاع از اينکه در بودجه بندي سوالات کنکور، سوالات گرامر محدود شده است، تمرکز خود را بر روي درک مطلب قرار داده و دامنه لغاتش را افزايش داده است ( بالاي 95 % ) |
|
مريم عبدلي |
1 |
زبان عربي |
درس خواندن را با تست زدن شروع کرده است و پيشرفتي نداشته است |
مطالعه کتاب هاي درسي درس عربي به طور کامل- ترجمه تمام جملات کتاب و تجزيه و ترکيب آنها- |
|
امير عطا قرباني |
9 |
گسسته |
ضعف در ابتداي سال ( تا حدودي ترس از اين درس) |
در يک دوره يک ماهه هر روز يک ساعت به اين درس تخصيص داده است و نتيجه بسياري خوبي گرفته است |
|
امير عطا قرباني |
9 |
دين و زندگي |
آشنا نبودن با شيوه طرح سوال از کنکور 84 به بعد - نگرفتن نتيجه مطلوب از مطالعه خود |
مطالعه دقيق کنکور -خواندن اين درس ها بر اساس نحوه طرح سوال |
|
فرهاد بهزادي نيا |
6 |
عربي |
در ابتدا استفاده از کتاب هاي کمک درسي -نگرفتن نتيجه |
با پيشنهاد يکي از دبيران استفاده از کتاب هاي سال هاي قبل درسي -تجزيه و ترکيب تمام متن هاي کتاب - باعث شد عربيبه قوي ترين درس تبديل شود |
|
علي رضا اميني |
10 |
فيزيک |
شروع با تست- عدم دسترسي به نتيجه مطلوب |
مراجعه به کتاب درسي و تسلط کامل به مطالب کتاب-زدن تست |
|
علي رضا اميني |
10 |
دين و زندگي |
عدم توانايي حفظ کردن آيه ها |
استفاده از کلمات کليدي در آيه جهت حفظ کردن |
|
فاطمه کارگر |
3 |
دين و زندگي |
مشکل در ياد گيري |
بررسي سوالات کنکور هاي سال هاي گذشته- آشنايي با نحوه طرح سوال |
|
فاطمه کارگر |
3 |
زبان فارسي |
مشکل در ياد گيري- استفاده از تست هاي تاليفي در ابتدا |
شروع به تمرين سوالات کنکور از کتاب آبي که باعث يادگيري نحوه تست زدن شده است |
|
فاطمه خورشيدي |
8 |
ديفرانسيل |
عدم علاقه به اين درس |
به کمک معلم تمرکز در مفاهيم پايه که يادگيري آن باعث انگيزه و علاقه در اين درس شده است -تمرين زياد -حصول بالاترين درصد در تمام مدت پيش دانشگاهي در اين درس |
|
فاطمه خورشيدي |
8 |
فيزيک |
عدم علاقه به اين درس |
به کمک معلم تمرکز در مفاهيم پايه که يادگيري آن باعث انگيزه و علاقه در اين درس شده است -تمرين زياد |
|
نسترن آبادي |
8 |
ادبيات |
زياد تشريحي خواندن در ابتدا و درگير کتاب درسي بودن |
تست زدن و مبحثي کار کردن |
|
نسترن آبادي |
8 |
زبان انگليسي |
بي توجهي به لغات - |
تمرکز بر روي يادگيري لغات و خواندن درک مطلب ها با سرعت زياد |
|
محمد بيژني |
4 |
دين و زندگي |
تمرکز بر روي متن جهت يادگيري آيات- زدن تست هاي تاليفي -عدم يادگيري |
زدن تست هاي کنکور در رشته هاي متفاوت از کتاب زرد |
|
محمد بيژني |
4 |
شيمي |
عدم توجه به کتاب درسي و خواندن جزوه ها و کتاب هاي کمک آموزشي - زدن تست هاي تاليفي |
با تمرکز بر روي کتا ب درسي و مطالعه دقيق و مکرر -حصول تسلط کافي- و پي بردن به عمق کتاب درسي که سوال ها کنکور از آن طرح مي شوند |
|
سجاد زارع |
5 |
فيزيک |
عدم خواندن مفهومي فيزيک |
مشاوره با پشتيبان- مشاهده ي آزمون هاي کانون |
|
علي رضا حسين زاده |
7 |
دين و زندگي |
عدم توانايي حفظ کردن آيه ها و به خاطر سپردن نکات آن |
برقراري ارتباط مفهومي بين آيه ها و متن درس |
|
مسعود اسدي |
9 |
حسابان |
نخواندن مفهومي درس- توجه به نکات تستي- حل نکردن تمرينات کتاب و مسائل |
اهميت به مفاهيم-حل تمامي تمرينات کتاب درسي - |
|
مسعود اسدي |
9 |
ادبيات فارسي |
يادگيري نکات به صورت درس به درس |
خواندن مبحثي |
|
بهروز طهماسبي |
5 |
فيزيک |
کم تست زدن- حفظ فرمول ها |
زدن تست بيشتر و باز خواني کتاب درسي |
|
مژده روح صداقت |
8 |
زبان انگليسي |
دايره لغت کم |
از اسفند ما به بعد لغات جديد را جداگانه يادداشت کرده که اين باعث توليد يک منبع لغات شده که در اوغات فراغت به مطالعه آن مي پرداخته- تاثير زيادي داشت |
|
محمد احمدي |
2 |
ادبيات |
ابتدا درس به درس مباحث را مطالعه مي کرده است |
تفکيک کردن مباحث - اختصاص هر روز هفته به يک مبحث |
|
هومن عسکري |
7 |
ادبيات |
ابتدا درس به درس مباحث را مطالعه مي کرده است |
به صورت موضوعي مطالعه کرده است |
